Vilken kopplingscylinder är trasig?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
MiniAnders
Inlägg: 18
Blev medlem: 10 november 2007 kl. 14:47
Ort: Jönköping

Vilken kopplingscylinder är trasig?

Inlägg av MiniAnders »

Någon av mini kopplingscylindrar läcker. När jag håller kopplingen nertryckt åker kopplingsarmen sakta tillbaka.
Ska beställa renoveringssats. Men vilken av dem är mest troligt att det är problem med? Är lite snål, så jag vill inte renovera båda om jag kan slippa..
Någon som har ett tips?
grozzny
Inlägg: 147
Blev medlem: 19 mars 2006 kl. 10:35
Ort: Malmö/Göteborg
Kontakt:

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Inlägg av grozzny »

Börja med slavcylindern skulle jag säga,, billigast också (tror jag). Själv bytte jag min slav istället för att renovera, har för mig att det inte var nån faslig merkostnad.
Användarens profilbild
Snailspeed
Inlägg: 321
Blev medlem: 4 juli 2005 kl. 22:05
Ort: Borås

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Inlägg av Snailspeed »

Är det blött bakom gummit på slavcylindern läcker det där, annars så läcker trycket tillbaka till reservoiren i huvudcylindern.
/Oscar Kärrqvist

BMC Mini 1000 -68
BMC Mini Cooper 998 -65
Citroën XM V6.24 Exclusive -93
Citroën XM V6.24 Exclusive -92
Citroën Xantia 2.0 16V VSX -94
Honda CB 125 TD -83 x2
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Inlägg av Hylsan »

Har lite av samma problem, men då min huvudcylinder var så rostig så man var rädd att titta på den, så tvingade jag mig själv till att köpa en ny i plast och sedan en rep sats till slaven (tack Humbug).

/Hylsan
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Vilken kopplingscylinder är trasig?

Inlägg av pickupkalle »

MiniAnders skrev:Någon av mini kopplingscylindrar läcker. När jag håller kopplingen nertryckt åker kopplingsarmen sakta tillbaka.
Ska beställa renoveringssats. Men vilken av dem är mest troligt att det är problem med? Är lite snål, så jag vill inte renovera båda om jag kan slippa..
Någon som har ett tips?
Du har ju bara en kopplingscylinder!!!!
om du gör som snailspeed sa kolla bakom gummit på slavcylindern om det är blött annars så får du kolla vid kopplingspedalen om det är blött,svårare än så BRUKAR det inte vara men jag satsar en krona på att det är huvudcylindern som läcker,annars så kostar det ju inte såå många kronor å köpa en renoveringssats till både slaven och cylindern
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Skriv svar