Ubba's Mini...

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

Snyggt gjort Johan nu fattar jag vadför man inte ser dig på msn längre:)
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Babas skrev:Snyggt gjort Johan nu fattar jag vadför man inte ser dig på msn längre:)
Hehehe! :wink: Har kört rätt mycket taxi det sista också så jag håller inte till ENBART i garaget. Men jag måste snart ut dit igen för jag vill ju veta hur det låter. :wink:



Sedan ska ju motorn ur, hjullager ska kollas över, m.m.



Tack för den fina kritiken förresten! Blev som sagt riktigt nöjd. Dessutom ser det bättre ut i verkligheten för bilderna blir lite knasiga när man tar med blixt med min kamera. Får väl snart köpa en ny men just nu är kojan PRIO 1! :D
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
xmay

Inlägg av xmay »

Hei!

Pent arbeide det med 4x 6,5" høyttalere. Har du noen tips på kvalitet og pris på den type høyttalere?
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Har nu testat hur det blev med klarglasbakljusen! Blev riktigt nöjd faktiskt! Har dessutom nu fixat i ordning skuffen som tidigare innehöll ett batteri, ett reservhjul med pyspunka, ett par dl vatten, lite rost och lite allmänt skit. Så nu börjar det ordna till sig... :wink:



Beklagar den oerhört taskiga bildkvaliteten, dom är tagna med mobilen...



Bild



Bild
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Det där var riktigt stiligt alltså.. snyggt gjort i skuffen med.. täckt upp med nånting typ plywood eller?
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Adjuun skrev:Det där var riktigt stiligt alltså.. snyggt gjort i skuffen med.. täckt upp med nånting typ plywood eller?
Japp, plywood i olika tjocklekar. Bakdelen och panelen som täcker över tanken är lite tunnare då dessa behöver vara lite böjliga. Ja, resultatet blev över förväntan i skuffen. Funderar på en snygg Mini- eller Hundkoja.com-logga i plexiglas infällt i bottenplattan. :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
highscore
Inlägg: 36
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 18:33
Ort: Hässleholm
Kontakt:

Inlägg av highscore »

Vad är det du har klätt skivorna med? Och framför allt, var köper man sådant?



//highscore
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

highscore skrev:Vad är det du har klätt skivorna med? Och framför allt, var köper man sådant?



//highscore
Finns färdiga kit att beställa från England för runt £40. Går även med vanligt högtalartyg.
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

SNYGG skuff.... Vad har du för säten i ??
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

snyggt ubba synd bara att inte jag hann få klart min innan du fick dina delar:( för nu kommer ingen tycka mitt hemma bygge är snyggt;) kommer lägga ut bilder på det senare. ska börja klä delarna nu i helgen antagligen.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

DirtBag skrev:SNYGG skuff.... Vad har du för säten i ??
Vanliga svarta skinnsäten. Dock satt det racing-stolar i den innan men ägaren innan mig monterade bort dom eftersom han tyckte det var så jäkla svårt att ta sig i och ur bilen... :wink:


Babas skrev:snyggt ubba synd bara att inte jag hann få klart min innan du fick dina delar:( för nu kommer ingen tycka mitt hemma bygge är snyggt;) kommer lägga ut bilder på det senare. ska börja klä delarna nu i helgen antagligen.
Hehehe, skulle någon mot förmodan ha något emot din skuff så får du väl öppna motorhuven och visa hur det ska se ut där istället... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

ja men det ser ju inte så fint ut där heller med tanke på att jag har skutigt fram det mesta till nästa vinter då jag ska byta motor. men ska försöka få det helt okej denna vintern ändå men inte så helt hundra som jag vill.
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Babas skrev:ja men det ser ju inte så fint ut där heller med tanke på att jag har skutigt fram det mesta till nästa vinter då jag ska byta motor. men ska försöka få det helt okej denna vintern ändå men inte så helt hundra som jag vill.
Åh ja! Var nu inte så blygsam, putsoholic där... :D
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Användarens profilbild
jeppman88
Inlägg: 39
Blev medlem: 19 mars 2005 kl. 00:07
Ort: Sigtuna
Kontakt:

Inlägg av jeppman88 »

Vart det bra ljud när du fixade det där under sätet?? fyllde du upp med någon sorts dämparvadd bakom?
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

jeppman88 skrev:Vart det bra ljud när du fixade det där under sätet?? fyllde du upp med någon sorts dämparvadd bakom?
Nja, det var väl inte så mycket att hänga i julgranen om man säger så. Trodde det skulle bli bättre. Men jag ska fixa till det med delningsfilter bl a så får vi se hur det blir. Och nej, jag använde inget dämpningsmaterial. Ansåg inte det nödvändigt i detta fallet...
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Skriv svar