Stripes lackeras??

Kaross, lack, lackvård, rostskydd, styling, etc.
Användarens profilbild
ydrolina
Inlägg: 227
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 22:11
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Stripes lackeras??

Inlägg av ydrolina »

...tja, det är ju bara framflyglarna som saknar stripes. Du har rätt, nån lokalfirma kan nog fixa till det.
Fast å andra sidan vore det ju kul att passa på och tag bort "cooper kransarna" längst bak och ersätta med nåt eget. Hur får jag bort dem där runda dekalerna ? Värmepistol ? jag som är så rädd om lacken....
Bilen är dessutom teflonbehandlad, eller vad nu det heter.
Nåt tips ?
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: Stripes lackeras??

Inlägg av timppa »

Jepp, lite värme och sedan pilla upp ett hörn med nått (vasst) och sedan dra vinylen försiktigt med fingrarna
Användarens profilbild
ydrolina
Inlägg: 227
Blev medlem: 25 januari 2008 kl. 22:11
Ort: Värmdö
Kontakt:

Re: Stripes lackeras??

Inlägg av ydrolina »

skall testa när vädret blir lite roligare än nu.
Tack för tipset :-)
Fördelen med små bilar är att du kan få plats till fler i kön.
Hans L
Inlägg: 156
Blev medlem: 4 oktober 2005 kl. 17:43
Ort: Arvika

Re: Stripes lackeras??

Inlägg av Hans L »

....och ännu lite mera tips: Det blir alltid lite klister kvar efter den gamla dekalen. Detta tar du enkelt bort med vanlig T-sprit.
Jag råkade själv ut för en skada på bakskärmen på min bil. För lackering så försvann även "Cooper-kransen". Det blev extra bekymmersamt eftersom dekalerna var silverfärgade. Jag gick till Keltox Reklam AB i Arvika där Micke lyckades hitta Cooper-kransen på nätet och hämta hem den för skärning. Strecken skar vi som räta linjer, längd minst 69 cm. Linje-bredd 3,25 mm + mellanrum 1,5 mm + linje 3,25 mm. Jag köpte 3 st 69 cm satser eftersom det alltid är svårt att få exakt rätt (=lika)färg. Därför bytte jag både på framskärm + dörr + bakskärm. Allt ser nu ut som original med den skillnaden att Cooper-kransen är skuren i stället för screen-tryckt. Tyvärr så har jag inte måttet på kransen men det mäter du på din gamla. Färg väljer du naturligtvis fritt själv.
Blir det problem hos din lokala reklamfirma så ringer du Micke på Keltox i Arvika, tel 0570-160 87 och hälsar från Hans Larsson i Klässbol. De har säkert uppgifterna kvar i sin skärmaskin lagrat på antingen "Hans Larsson" eller "Glasteknik". Fråga pris innan du beställer, för de är inte kända för att vara speciellt billiga.
Och du! Glöm inte att få "bärfilm" även på linjerna! Det är omöjligt att hålla jämnt avstånd på 1,5 mm annars. Dekalplasten skall vara av bra kvalité, permanenthäftande. Det finns mycket skräp som ramlar bort av sig själv :D
Hans L
Skriv svar