Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Kommande träffar och eftersnack
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Frejkan »

Det har ju i en tråd här diskuterats möjligheten till en gemensam träff för ägare av klassiska Hundkojor och BMW Minis. New Mini Club som blivit namnet på http://www.coopersweden.se sedan steget tagits från forum till ny klubb vill härmed bjuda in ägare till klassiska Hundkojor till en konbanedag på Lunda Flygfält, öster om Uppsala, den 25 maj. Här finns en chans att visa att den klassiska Minin är en minst lika bra bil som en BMW MINI på konbana! Tiden är från kl 12.00 tills vi tröttnar någon gång på eftermiddagen. Kostnaden för att köra på banan är 200 kr och arrangörerna har begränsat antalet inbjudna klassiska Hundkojor att köra på banan till 10. Anmälan sker till: roberth@miniclub.se

/Fredrik
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av John Doe »

Det händer mycket skoj neröver ser jag och det gör så att jag får mera inspiration för vad jag ska försöka fixa till här hemma i Sundsvall!

Tog även bort din dubbelpost :wink:
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Frejkan »

Kirill skrev:Det händer mycket skoj neröver ser jag och det gör så att jag får mera inspiration för vad jag ska försöka fixa till här hemma i Sundsvall!

Tog även bort din dubbelpost :wink:

Tack! Jag stammade på tangentbordet :oops:
Användarens profilbild
_clubman_
Inlägg: 332
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 22:47
Ort: Pettbol

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av _clubman_ »

vilka förutom mig ska åka till lunda då? bara att fylla på för dom flesta finns ju här...

1= _clubman_
2=
3=
4=
5=
6=
7=
8=
9=
10=
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Frejkan »

_clubman_ skrev:vilka förutom mig ska åka till lunda då? bara att fylla på för dom flesta finns ju här...

1= _clubman_
2= Frejkan
3=
4=
5=
6=
7=
8=
9=
10=
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Litenmentuff »

Dyker nog upp men är för långt bort i tiden för att kunna säga att man kommer med 100% säkerhet..
men det lät skoj hur som helst!
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Frejkan »

Litenmentuff skrev:Dyker nog upp men är för långt bort i tiden för att kunna säga att man kommer med 100% säkerhet..
men det lät skoj hur som helst!

Ja, du ser ju hur många platser det är kvar och förhoppningsvis så kommer jag ha möjlighet att berätta om ett sista anmälningsdatum om ett sådant dyker upp.
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Litenmentuff »

låter bra det!!
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Frejkan »

En påminelse om möjligheten att köra lite konbana nästa helg! Tre klassiska Hundkojor är hittills anmälda!
Användarens profilbild
_clubman_
Inlägg: 332
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 22:47
Ort: Pettbol

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av _clubman_ »

3? vilken är den tredje då? mina ögon kan bara skåda 2 än? :shock:
är det spikat nurå den 25:e?
det skall iaf bli uppstart av åket innan eller i helgen nu så det borde vara lugnt för min del iaf... bara skorsten samt kränghämmare bak som ska pillas dit! :D
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Frejkan »

Jag vet inte exakt vilka som anmält sig, men jag har hört att det tre skulle vara anmälda i alla fall. Här är lite mer info. Konbanekörningen inleds vid niotiden och inget annat (det har blivit ändrat om du tittar på tidigare inlägg).


Pris: 300kr /bil (preliminärt)


Mat kommer att finnas på plats. Om man vill ha mat måste man meddela det när man anmäler sig (maila robert)

Vi kommer att försöka köra den färdiga banan som finns utmarkerad på Lunda i år, vilket betyder högre hastigheter och en beprövad och kul slinga.

Viktigt att ta med:
Heltäckande klädsel
Hjälm
En bil i bra skick
Vattenflaska

Övrigt:
All körning sker på egen risk och vid eventuell skada eller olycka så står man personligen för det. Det är ett brett flygfält, med gott om gräs runtom så även om man skulle lyckas köra av banan så är det inga diken, träd eller dyl man behöver oroa sig för.

Karta till flygfältet:
http://kartor.eniro.se/query?&what=m...=1&stq=0&pis=0

Frågor:
Robert Hallgren 070-446 60 50, roberth@miniclub.se


Det här ska bli kul! Jag är bara orolig att mina horn ska växa för långt så jag till slut har sönder något och får bogseras från Lunda...

/Fredrik (Frejkan) 070 3187844
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Litenmentuff »

vart det skoj?
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av Frejkan »

Jo, vi blev inte så många klassiska Hundkojor, 3 som körde och ett par till som följde med. För mig så började det inte så bra, några dagar tidigare så gav kopplingen upp men det gick att lösa enkelt. Så på söndagsmorgonen så gick kojan bara på tre burkar. Men tack vare Micke P så löste det sig då han tog med sig ett tändstift och ett tändstiftshylsnyckel. Sen så blev det åka av. Jag har kört på bana och konbana med Porsche och nya Minis men aldrig plågat min Austin Cooper -67 på det här sättet förut. Men det var jättekul, det är ändå fantastiskt vilken väghållning Hundkojor har. Det tråkiga var väl möjligen att det blev lite mycket vänta, det var så pass många bilar, lite drygt 20 att väntan mellan varje körning blev lång. Vi körde efter Automobils A-sprint som är en kul upplagd konbana. Men eftersom man åker tillbaks i samma bana så går det ju bara att ha en bil ute i taget, så det blev mycket väntan.
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Classic versus new Mini på Lunda Flygfält!

Inlägg av minitokig »

Bilen som vann Concours de Charme:
Bild


Startklara:
Bild

Mer bilder kanske kommer vad det lider...
Skriv svar