Beställning från Midland wheels

Däck och fälgdiskussion
sandkvist
Inlägg: 25
Blev medlem: 17 december 2007 kl. 13:16
Ort: Vara

Beställning från Midland wheels

Inlägg av sandkvist »

Jag funderar på att beställa en uppsättning superlight fälgar från Midland wheels, är det någon här på forumet som har gjort detta och har en aning om vad det var för leveranstid samt vad frakten gick till?
Måste skaffa lite ögongodis till lillan :D
It´s not the fart that kills, it´s the smäll
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Japps jag har gjort det 2 gånger därifrån. Inte vart några problem och vart väldigt snabba med leverans med :)
sandkvist
Inlägg: 25
Blev medlem: 17 december 2007 kl. 13:16
Ort: Vara

Frakten?

Inlägg av sandkvist »

Kom varorna fram hela och var de väl emballerade?
Kommer du ihåg vad frakten gick till?
It´s not the fart that kills, it´s the smäll
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Ja fasen dom var ihop buntade 2&2 med papp imellan och inget skavt eller nåt, perfekt :)

Vågar inte säga va frakten var faktiskt, minnet sträcker sig inte dit..
Men kan inte minnas att de var farligt dyrt, men maila och fråga. Dom var rätt snabba med att svara.
sandkvist
Inlägg: 25
Blev medlem: 17 december 2007 kl. 13:16
Ort: Vara

Dimension?

Inlägg av sandkvist »

Johnsson om jag fattade det hela rätt så har du 13" på din koja. Som förövrigt ser helt fantastisk ut, jag beundrar den verkligen. Det är imponerande att se ett sådant hantverk.
Vad har du för dimension på fälgar? passar 13" utan att köra med spacer eller skära sönder skärmar/hjulhus?
Var inne på 12x6" men passar 13" så ser detta betydligt roligare ut, håller på att sätta i nya hjullager i kojan nu så de bör ju klara våren iaf.
It´s not the fart that kills, it´s the smäll
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Tackar ja för, mycket kul att höra :)
Du verkar ju inte bo så långt ifrån mej heller, kul me lite kojor i närheten.

Mina är 13x7 och ET 7 om ja inte minns fel. Får nog skära ut lite i framkant av framskärmarna för att kunna svänga. Det var dock nån som hade klarat utan att göra det med. Diskuterades i någon tråd här..

Släng upp lite kort på din me :P
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Re: Beställning från Midland wheels

Inlägg av crippa75 »

sandkvist skrev:Jag funderar på att beställa en uppsättning superlight fälgar från Midland wheels, är det någon här på forumet som har gjort detta och har en aning om vad det var för leveranstid samt vad frakten gick till?
Måste skaffa lite ögongodis till lillan :D
Jag har inte beställt superlights, men väl minilights/miniator från dem. Det gick hur bra som helst. De fraktade med UPS som lämnade vid min dörr. Kommer inte ihåg leveranstiden exakt, men det var ca 7-10 dagar.
Skriv svar