Då var det dags för en ny utfrågning utav er experter
Har börjat rensa ut bilen min nu invändigt eftersom den ska renoveras men innan jag går lös på elen så ska jag märka upp vad som är vad i henne invändigt så att jag kan koppla tillbaks allt rätt
Nackdelen är att en tidigare ägare (KLÅPARE) har dragit om lite här och var i mitt elsystem...
1. Det är en MkIII så jag ska kunna tända lamporna med en knapp (Vilken fungerar) Men han har kopplat så att lamporna tänds då jag startat bilen... Detta ska åtgärdas men jag vill veta vad jag ska leta efter
2. Tidigare ägare har även kopplat in 2 st extraljus vilka ska bort och ersättas med en ljusramp senare. Nu vill jag koppla bort dessa så att jag kan koppla in rampen senare... Men går det inte att koppla in heljuset på det vanliga lamporna eller?
3. Ska ta bilder på lite saker till en guide eftersom jag förstår nada på vad vissa saker är... Försökt hitta dem i mina två böcker men icke :/ Så nu vänder jag mig till er Det är ändå dags att börja fixa mera guider till sidan inför det nya året
Vad är vad med elen i bilen?!
- mini1275gt
- Inlägg: 57
- Blev medlem: 10 april 2005 kl. 09:44
- Ort: Skara
- Kontakt:
alltså kojans "Orginal" elsystem har på kojor från 70 talet en grå eltejp lindad runt alltihop, så det som inte har gråt eltejp rund den är förmodligen inte helt orginal,
Ett tips sen är att du drar lite reläer till positions, halv, hel, och extra ljus samt även lägga till en extra säkrings dosa till dessa kretsar, Det är ganska enkelt att göra detta på orginal harvan presis innan kablarna lämnar kupén till motor rummet,
lycka till!,
Ett tips sen är att du drar lite reläer till positions, halv, hel, och extra ljus samt även lägga till en extra säkrings dosa till dessa kretsar, Det är ganska enkelt att göra detta på orginal harvan presis innan kablarna lämnar kupén till motor rummet,
lycka till!,
Skattjakt=kul
Jag tog bort allt som inte var originalkabelstam i min Clubman när jag rivit ut all el. Det var allt från metervis med kabel till reläer och tryckknappar... När allt sen skulle ihop tog det visserligen lite tid, med det fungerade. De extra kablar jag dragit lindade jag ihop med befintlig kabelstam och lindade om den med svart eltejp för att få den att smälta ihop med bilen
Jag tog bort allt som inte var originalkabelstam i min Clubman när jag rivit ut all el. Det var allt från metervis med kabel till reläer och tryckknappar... När allt sen skulle ihop tog det visserligen lite tid, med det fungerade. De extra kablar jag dragit lindade jag ihop med befintlig kabelstam och lindade om den med svart eltejp för att få den att smälta ihop med bilen