Austin Mini Clubman -72

Visa upp din bil och läs om andras projekt
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Austin Mini Clubman -72

Inlägg av John Doe »

Bild

Bild
Är en stolt ägare utav denna Mini! Och då detta är ett "litet" projekt (Måste ha något att göra på fritiden utöver min underbara sambo och studierna) som ska återställas till så gott som original i slutändan!

Som ni ser så är den oerhört fult kittad :evil: Men håller på och samlar på mig det delar som ska bytas ut.

Det som ska göras innan vintern är att byta ut det mesta invändigt så som:

Ny intstrumentbräda (Trä eller durk återstår att se)
Mittkonsol (Ändrade mig idag då jag såg att jag inte får plats med så mycket mera)
Byta ut dörrsidorna
Sätta på en ny huv och åtgärda det kosmetiska missarna med lackskador och rost
Fixa ett infält tanklock


Sen ska jag fixa underhåll på det mesta av utsidan och även om jag IDS måla och byta ut motordelar...


Någon som kanske har ett tips på vad mera man skulle kunna göra?!
Senast redigerad av John Doe den 28 oktober 2007 kl. 11:14, redigerad totalt 4 gång.
schlyter

Re: Austin Mini Clubman -72

Inlägg av schlyter »

Jag tror att folk skulle komma med fler idéer och hjälpa till om några fler bilder kommer upp. Blir så mycket enklare att hitta på lite roliga finesser då.

Annars tycker jag att du aknske skulle byta baklampor och till vita blinkers, vilket nästan nuförtiden är standard. Nya fälgar, bredda fälgarna, skärmbredare och kanske lacka backspeglarna och grillen? Det finns jättemycket roligt man kan göra med en mini!
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Liten update för att hålla igång tråden!

Har det senaste dagarna dragits med laddningsproblem, visade sig att en kabel satt i bara EN koppartråd och inte i hela kabeln... Nu återstår det att se om den slutar lysa eller fortsätter att lysa *håller tummarna*

Drog om elen till stereon igår och drog lite provisoriskt kablarna till högtalarna i hatthyllan, något som kommer att åtgärdas nu till veckan!

Sitter en simpons sportljuddämpare bak på henne nu! Ljudet nu låter kanske lite för kaxigt för att vara en sån här liten bil :shock:

Sen ska den in på verkstad till veckan för att få växellådan åtgärdad, massa delar som fattas tydligen och uppsmörjning :D

Bilder kommer nu i helgen då jag har varit ute med henne och fotat ;D
Senast redigerad av John Doe den 13 oktober 2007 kl. 00:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Härligt jobbat! Kul att läsa rapporter om fixaande av koja!
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Det ska vara ett kaxig ljud på en kaxig bil... Sen vad toppfarten ligger på är ju inte så noga! ;) Hoppas det går bra med lådan nu då!
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Nu har jag iaf fått tag på alla delarna som behövs för renoveringen utav växellådan min! Stort tack till JANA och BSCC, men måste rikta det största tacket till Hasses Bilservice här i Umeå ;D Kommer vara en återkommande kund hos honom framledes då det uppstår problem som jag själv inte vågar ge mig in på just nu :oops:

Laddningslampan har iaf slutat lysa vilket jag ser som ett väldigt gott tecken ;D

Återkommer som sagt med mera bilder :P
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Har dessvärre inte hunnit fota den eftersom den står just nu :cry: Får inte i växlarna alls nu längre eller jo, efter mycket VÅLD! Men låter den stå tills nu på Fredag då den ska in på verkstad ;D

Så vi får se hur det blir till helgen istället 8)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Lägger upp en till bild dock lite väl sent :oops:

Såhär ser damens rumpa ut just nu...

Bild

:oops:

Och nu i veckan så får jag lite nya saker till henne :D Fick det skickat till mig i Tisdags och skulle ta 4-5 dagar att få hem ett så... Bla ny grill och ny huv och lite smågodis :D Så det kommer bli mera guider framöver så 8)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Då ska vi se vad som har hänt här den senaste tiden då...

Generatorn har gått och stendött och är nu utplockad och ska bytas ut mot en ny!
Alla mattor är nu utrivna för att få torkas så att jag kan skära till nya mattor senare i vår.
Ska försöka få tag på ett garage så att jag kan få stå och hålla på med henne eftersom ALL inredning ska slitas ut nu i Vinter så att jag få börja fixa till henne. Värmepaketet ska åtgärdas på något sätt...

Lättast är väl att säga såhär,
ALLT som är i bilen ska ut på bar backe för att sedan slipas ner och senare byggas ihop igen! Allt som är rostigt ska bytas ut mot nya saker och bilen ska bli ommålad till någon snygg färg med vita stripes. Även min spoiler ska försvinna men ska få till en snyggare spoiler som inte Agerar vägskrapa :lol:
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

kul, vi väntar spänt på fler uppdateringar
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Bild

Rostigt golv? JAAA :lol: Plus att ni ser min lilla sjö jag har i bilen som jag håller på och torkar upp just nu med motorvärmare :P
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Hehe, ditt golv verkar vara i bra mycket sämre skick än var mitt var! Hoppas du är bra på o svetsa! ;)

Kolla runt vad ekonomiplåt kan kosta till allting innan du gör något, jag körde vanlig plåt o fick klippa o vika o banka o forma som en galning emellanåt! Såhär i efterhand hade jag nog köpt färdiga bitar tror jag! :roll:

Hur går det med allt annat då? Nåt positivt måste du väl fått gjort! 8)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Inlägg av John Doe »

Roliga var att tjejen jag köpte bilen utav sa, Ingen rost :lol:

Man ska inte köpa bilar utav tjejer har jag lärt mig nu...
Och jodå vissa saker har jag hunnit fixat, men vill åtgärda allt innan jag sätter mig och kör den igen!
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

hon lyfte väll inte på mattan...och tydligen inte du heller förrens nu.....
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

hmm , det där ser ju inte så farligt ut, lite yt rost . vilken koja har inte vatten där lägg dig på golvet med en ficklampa och lys upp bakom instrument panelen längst upp i hönet på a stolpen - rutan så sitter det ett ventilations hål med en svart damsugarslang monterad till frist luft utblåsen. troligen så e det nån gammal lagning eller rost hål där som går att vatten kommer på golvet. eller läcker rut listen.

växelspaks hålet är det inte iallafall.
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Skriv svar