Frakt från England?

Däck och fälgdiskussion
austin65

Frakt från England?

Inlägg av austin65 »

hej!

funderar på att köpa ett fälgpaket från minisport men skulle villja veta ungefär vad frakten kostar. är det någon här på forumet som har beställt och minns vad det kostade?
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Ring till han som du fick telenumret till så fixar han det,skulle tippa på att det går på 5-600kr
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
austin65

Inlägg av austin65 »

ja just det, var det mats eller nått sånt? tror att jag har tappat numret. jag får höra av mig till dig kalle när det blir dags
austin

Inlägg av austin »

Hej! från MWS gick ett paket med 6*10tums fälgar med däck på 60 pund, har ingen aning vad motsvarande frakt skulle kosta från typ Stockholm ? men gratis är det nog inte!
austin65

Inlägg av austin65 »

man tackar för infot. har nu beställt från minisport och där ser det ut att kosta 28 pund, får väll se om det är ärliga siffror...
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

ja du kan väl skriva sen när du har fått det om frakten gick på 28 punder låter ju billigt.
Morris 850 Super -62
Austin 850 Pickup -67
Mini 1000 -75
austin65

Inlägg av austin65 »

har nu väntat i fyra veckor sedan jag beställde mitt fälg paket från minisport. har mailat och undrat varför det tar sånn j"#la tid, och dom säger att dom inte har några fälgar på lager utan väntar på nya från deras leverantör.

jag återkommer med priser sen när jag har fått hem dom (det var ju det inlägget handlade om)
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

ska man beställa 4 fälgar med däck från Minisport så blir de två paket och varje paket kostar 25,50 pund alltså 51 pund i frakt för 4 fälgar med däck :)
austin65

Inlägg av austin65 »

aha! så man kan nästan glömma det här med vikten, upptill 30 kilo 28 pund. ja ja huvudsaken är väl att jag får hem dom nångång, helst innan vintern...
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Vad är de för fälgar du har beställt?



Breda Stora Djupa Krom :)
austin65

Inlägg av austin65 »

det är 6x10" ultralite deepdish jag har lagt order på. hoppas att det kommer bli bra. det lilla problem jag har med bilen är att jag har hydrolastic system så den är så hög bak, vet inte hur jag ska göra med den stora glipa som uppstår mellan däck och skärmkant.
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Jag har oxå hydrolastic... Du kan ju skriva när du kommer på hur du ska lösa de problemet :)
austin65

Inlägg av austin65 »

blir din också hög baktill när den står still?
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

hög å hög... Den blir iaf högre än framtill på bilen :)
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Inlägg av Cooper-74 »

Lasta nåra pallar tegel i bagaget så löser det sig! :lol:



Nä mer seriöst så när man kör en hydrolastic-koja så blir det rätt nivå när motorn "drar" så då håller bilen sig vågrätt som den ska.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Skriv svar