Kojabiten!

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Kojabiten!

Inlägg av Manne »

En milstolpe!
Karossen färdigsvetsad (får se om det stämmer när jag lyfter motorn)! Nu blir det skrapning/slipning av underrede, fogning av svetsskarvar och målning. Inser att mycket jobb återstår. Plocka ur drivpaket, montera ihop nya spisen, bromsar, hjulupphängning, renovera hydrolasticen och för att inte tala om el/kablage. Ändå...ack så skönt att svetsen jobbat klart, dessutom står gasmanometer på noll :D

/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
minimini
Inlägg: 832
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Kojabiten!

Inlägg av minimini »

är du sugen har jag altid en koja på lagar som behöver svetsjob :mrgreen:

lite avundssjuk jag vill oxå bli klar med min pickup
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Kojabiten!

Inlägg av Manne »

Jag har nog att göra, om inte annat som några år när glasfiberspacklet släpper. Finns några fusklagningar har jag ju upptäckt men har bestämt mig för att köra några år innan omlack.

/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Kojabiten!

Inlägg av Manne »

Svetsning a la funktion före finess. Grundat invändigt idag. Skrapa/slipa undersidan nästa fas,fortsätter i helgen............
Bild
Bild
Bild
/ Manne
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: Kojabiten!

Inlägg av Litenmentuff »

hehe va skönt det måste kännas! Såg riktigt fint ut.. :D har en tröskel från att vara nöjd med min kojja.. blev inte så värst snyggt men vafan det är ju bara golvet så syns ju inte iallafall :)
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Kojabiten!

Inlägg av Manne »

Litenmentuff skrev:hehe va skönt det måste kännas! Såg riktigt fint ut.. :D har en tröskel från att vara nöjd med min kojja.. blev inte så värst snyggt men vafan det är ju bara golvet så syns ju inte iallafall :)
Precis min åsikt, finns nog en del orginalare som tycker annorlunda :)

/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
minimini
Inlägg: 832
Blev medlem: 15 januari 2008 kl. 00:44
Ort: skåne

Re: Kojabiten!

Inlägg av minimini »

det blir väl bra. nu börjer jag oxå komma ikap ska svetsa det sista i flaket idag sen ska allt slipas o grundas ett steg närmare IMM
TURBO ROCKS..
henriks bygg
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Kojabiten!

Inlägg av Manne »

Jaha, ett år sedan jag rörde kojan. Lätt att bli "lat" när man har hus, fru, barn och båt :) Har bestämt mig för att renovera mitt uthus så det blir ett vettigt garage innan jag fortsätter med renoveringen. Fick i all fall min Innocenti 1300 grill (den övre) idag så man får drömma lite om att få kojan på vägarna. Det bästa var att den var uppkapad för extern huvöppning (så slipper jag skämmas för att ha gjort det ingreppet). Kan tipsa om att på Ebay i Frankrike finns en hel del grejor.
Bild


/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Kojabiten!

Inlägg av John Doe »

Snygga grillar ;D
Vill ta tag i mitt projekt men får allt vänta drygt 4 veckor till :D
Användarens profilbild
Manne
Inlägg: 774
Blev medlem: 21 mars 2007 kl. 08:30
Ort: Halmstad

Re: Kojabiten!

Inlägg av Manne »

Även om projektet ligger på is just nu så har jag funderat på att få ihop en växellåda + göra färdigt motorn till bilen i vinter. Har 2 kompletta lådor (en med sprucket hus vid diffen) + ett nytt hus att bygga av. Är det något speciellt man skall kolla ang. slitage i lådan när man ändå plockar över bitarna? Har aldrig rivit kojalåda förut men väl några MC-lådor så tummen är inte riktigt mitt i handen. Men det kanske finns nån i närheten som är duktig på vxl.lådor och kan tänka sig dra ihop en låda åt mig, jag har kanske nått att byta med (eller Riksdaler). Har bl.a några omgångar 10" alufälgar, instr.panel i trä mm.

Måste också lägga in en bild på mina D1:or, bara det gör att man får inspiration att köra på.......
Bild

/ m
Austin Mini MKII (1969)
Vespa Touring 150 (1960)
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re:

Inlägg av Hollywood Vampire »

Manne skrev:Har idag monterat nya kamlager i 1275:an. Om någon behöver låna verktyg för att montera ur/i kamlager så har jag (brorsan) tillverkat ett sådan nu...
Ett litet trådlyft samt förfrågan om att låna ditt verktyg för att smiska ur & i nya kamlager i mitt block!
Vänligen PM:a mig!
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Kojabiten!

Inlägg av Fekkeman »

Tror Manne har lagt ner verksamheten....

/Robban
Skriv svar