Lite frågor och funderingar...

Prata om vad du vill
Andykidden

Lite frågor och funderingar...

Inlägg av Andykidden »

Först så vill jag bara presentera min bil :)



Bild

Bild

Bild

Bild



En -97 a. Aningen smutsig.. Skall försöka få fram lite bättre bilder någon gång :)



Nu till några funderingar.. (kanske kunde delat upp dem i flera inlägg, men men)



Finns det något "enkelt" sätt att få bilens blinkers att blinka när man larmar på/av? För jag tycker det är lite jobbigt att behöva titta på lampan inne... :)



Tycker ni att det är ok att kapa av avgasröret ca 5 cm? (det är ju för långt :) ) Och sedan kanske sätta på ett kromat avslut.. ?



Finns det någon annan bil som har 13 däck som man kan titta på när man väljer fälg? Jag skulle nämligen behöva nya, men vet inte riktigt vad jag söker. Tipsa gärna om fälgar och däck! :)



Och sist men inte minst; Hur tåliga är dessa bilar? :) Tål de den körningen de inbjuder till?



Kommentera gärna bilen :)
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

applaus

Inlägg av kerguelair »

snygg bil !

Sjàlv skulle jag nog strunta i att koppla larmet till blinkers, det àr ju ett engelskt el-system, så jag kör med "if it isn´t broken, dont fix it" principen.

Kapa avgasröret är nog smart, annars är det nån annans kofångare som gör det åt en :-)
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Det kan ju ligga något i det ja :) Kanske skall låta det vara...



Blir nog till att ta bort en bit av avgasröret då, onödig vikt också :)
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag tycker inte att avgasröret sticker ut så mycket.. inte om man jämför med typ en saab 99 så.. om du ska köpa ett kromat utblås varför inte köpa ett helt nytt system? har inte riktig pejl på vad man kan byta ut för att få det att se snyggt ut men vad jag stött på hitills så kostar ju delarna till hundkojan noll och ingenting.. nämen tycker allt är väldigt billigt.. så du kan säkert får säkert en snyggt utblås för några hundralappar och det är ju samma som ett kromat utblås kostar på typ mekonomen och sådanna ställen så..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
turbovan

Inlägg av turbovan »

Skriv svar