Rally Mini

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Tommy.R

Rally Mini

Inlägg av Tommy.R »

Får väl ta och lägga upp några bilder på mitt nyinköpta projekt. Vet inte riktigt vad jag ska göra med bilen än, men lite bättre puts får jag nog börja med. Har också några smådetaljer att fixa innan besiktningen. Räknar med att den ska vara i trafik om ca tre veckor.

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Kul bil :)

Är den godkänd för gatubruk med störtbut och allt?

Ä r det en riktig 1275GT med stor motor och skivbromsar?

Grattis till nyförvärvet

:D
Tommy.R

Inlägg av Tommy.R »

Den är godkänd med båge och stolar, men 4 punktsbältena går inte igenom enligt det förhandsbesked jag fått. Men detta är inget större problem då jag har original rullbälten liggande. Får ta och montera dom inför besiktningen. Bågen är inskriven i reg. beviset och där står det även följande:

T31B Motorn ändrad T31C Motoreffekt enligt uppgift



I reg. beviset anges effekten till 45 kW (61,2 hk) vilket jag har fått för mig är original effekten i en 1275gt. Den går i alla fall bättre än original. Bilen är en äkta 1275GT med skivbromsar fram. Av det lilla jag kört den än så verkar det kunna bli en riktigt kul bil, men den låter väldigt mycket inne i bilen. Ungefär som att sitta i ett oljefat tillsammans med en motorsåg :D
Användarens profilbild
Ola
Inlägg: 465
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:27
Ort: Alvesta
Kontakt:

Inlägg av Ola »

Hej blev lite nyfiken .. riktigt kul bil. har du köpt den i från nån i smålandstrakterna ??.



/Ola ( LITE AVUNDSJUK )
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

du skrev : " den låter väldigt mycket inne i bilen. Ungefär som att sitta i ett oljefat tillsammans med en motorsåg"



Precis som en vanlig koja då :lol:
Tommy.R

Inlägg av Tommy.R »

Den är köpt i Karlskrona trakten. Någon gång på 80 talet gick den som rallybil. För tre år sedan köpte förre ägaren den och renoverade den för att börja köra rally, men han tyckte att den blivit för fin så han ville inte ta ut den på tävling. Han köpte en annan rallybil och Minin blev stående i ett garage. Men nu har jag den!
Skriv svar