Perfekta kojan?

Prata om vad du vill
Magnus

Perfekta kojan?

Inlägg av Magnus »

Vilken är den perfekta kojan? (inga extremmodeller som inte går att få tag på)



Tänk gärna på oss gas/trimglada :lol: och motivera ditt val till varför just den modellen är bäst.
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Inlägg av Cooper-74 »

23 pers har tittat på din fråga men har ingen åsikt????



Okej det enkla svaret är: Min egen! :lol:



''inga extremmodeller som inte går att få tag i''

Tja då tar vi och glömmer Cooper S direkt!



Men det finns en som alla inte gillar och som kanske passar dina krav: 1275GT!!

Har 1275cc motor som ju alla tycks vilja ha dessutom har den skivbromsar!!!

Alltid trevligt att kunna stanna i tid! :wink:

Men alla tycker inte om karossen.. sök på GOOGLE eller dylikt efter bilder!



Finns inte så många kvar av dessa då dom slaktas pga motor/bromsar :cry:
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Du kan ju lägga in en omröstning så man får välja på några :) Tycker själv att vanliga mk2 är ganska charmiga har dock en clubman själv men livet är ju inte slut än så kan ju bli att man köper en sådan nån gång
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

De bästa köpet man kan göra måste väl ändå va en 1000cc eller 850cc, gärna en mkI eller mkII, sen gör du den som DU vill ha den. Om de e trimma du vill hålla på med så tror jag det är de bästa, då kan du stoppa i vilken motor du vill och sätta vilka bromsar du vill på den fast du betalat en mindre peng för bilen. Sen de äldre modellerna så slipper du skatt och fippla med avgasvärden o annat tråkigt.



Säger inte att det nödvändigtvis blir de billigaste, men du får juh kojjan som DU vill 8)
mongoose

Inlägg av mongoose »

Vem som än besvarar så har ju alla rätt! Men kanske lite åt det hållet som "Jimbo" skrev,en vanlig 1000.Ekonomiskt försvarbart,god tillgång på delar,och helt öppen för konvertering både åt ena hållet som ex. "Old-school/replica"

Eller åt andra,och där nämna "Styling/high-tech".Allt detta sammantaget utan att förfasas över att sätta kapen i en unik De luxe -60:a!

"Pig valley beach"/Mongoose
Användarens profilbild
Babas
Inlägg: 219
Blev medlem: 14 november 2004 kl. 12:17
Ort: Halmstad

Inlägg av Babas »

det va en mk1-mk2 Jag skulle ha köpt från början antar att det va en mk1 för det var mustage gill och "runda" baklyktor men det kan ju varigt bytta. det va en 850 delux va verkligen jätte fin att kolla på. men fläkten hade nog hängt sig ett bra ta den satt så¨den tog imot inåt feste så motorn hade blivigt duktigt över hettad några gånger. ägaren fixade till så att fläkten gick fritt och vi va ute och test körde den. innan vi skulle gå in och skriva papper så skulle han kolla oljan på den vi hade ju en sträcka på ca 40 mil som bilen skulle köras hem, då slog han till en kommer inte på vad det heter men det sitter 3-4 sådan på blocket runda är det högt upp frosplugg nåt tror jag det heter inte så insatt och då började det spruta vatten från motorn och då va det inte intressant längre. hade det varigt i dag och man viste att man lätt kunde få tag på en annan motor så billigt som det är. så hade man ju haft världens läge att pruta ner den ordenligt. killen som sålde den va ju helt förstörd(nästan). men det läget lär man ju inte få igen.
Magnus

Inlägg av Magnus »

Intressant att läsa alla svar! 1275 GT hade ju som sagt ingen vidare snygg front, annars verkade den ju helt klart intressant! :lol:



Tror det får bli en tidig 70-talare med 1000 cc motor. Sen kanske den går att trimma/byta motor för en hyffsat rimlig peng.
Miggel
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:15
Ort: Falun

Inlägg av Miggel »

har faktisk två olika svar....



Först skulle jag välja en 970S...tror jag...låter så otriligt fint när motorn kommer upp i varv...



Anners skulle det bli en relativ orginal model, men med lite under huven, typ KAD16V eller 8 portare...
Magnus

Inlägg av Magnus »

Miggel skrev:har faktisk två olika svar....



Först skulle jag välja en 970S...tror jag...låter så otriligt fint när motorn kommer upp i varv...



Anners skulle det bli en relativ orginal model, men med lite under huven, typ KAD16V eller 8 portare...




Och vad är det där sista du skrev? Menar du en med kadett 16v motor? :shock:
Miggel
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:15
Ort: Falun

Inlägg av Miggel »

http://www.kad-uk.com



har man en orginal koja, så tycker jag att man ska ha orginal motorn...dvs någonting baserad på en A-motor.
Magnus

Inlägg av Magnus »

Aha.. visste inte vad kad var. Intressant hemsida hade dom föresten!
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

Magnus de e därför de står rookie under ditt namn 8)
Magnus

Inlägg av Magnus »

Jimbo skrev:Magnus de e därför de står rookie under ditt namn 8)




Hehe jag antar det! :lol:
Skriv svar