MINI Cooper vs. Mini Cooper

Motorrelaterad underhållning
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

MINI Cooper vs. Mini Cooper

Inlägg av crippa75 »

Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

:D Så ska det se ut!
Användarens profilbild
e_franklin
Inlägg: 17
Blev medlem: 1 maj 2006 kl. 15:11
Ort: Göteborg

Inlägg av e_franklin »

riktigt skön faktiskt
Användarens profilbild
Micke
Inlägg: 52
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 21:40
Ort: Backaby
Kontakt:

Inlägg av Micke »

Ja se Tyskar dom trodde att dom skulle vinnna över Engelsmännen någon gång :lol:
Micke Ågren
070-8623866

Member 1947 i MSC
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Jävla tyskar, hatar att dom säljer ett rullande växthus som inte är lik hundkojan egentligen under samma namn. Idiotiskt, Mini ska vara Hundkojan, och någon jävla bmw förtjänar ingen hundkoja-status. Hundkojan är mindre, rundare, tunnare "väggar" och mindre vikt. Formen är knappt lik ens, det är som att någn skulle sälja en golf 2 under namnet clubman.. Liknande form i fronten kanske, men knappst jämförbara bilar. Om jag söker på blocket på hundkojor så vill jag inte se några jävla bmw's som åker snålskjuts på samma namn, benämning eller smeknamn. Mini cooper är hundkoja, och hundkoja är bmc, brittish motor garages. Austin, leyland, morris, bmc. Inget jävla BMW, BMC!
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
humbug
Inlägg: 181
Blev medlem: 3 juli 2006 kl. 16:28
Ort: Markaryd
Kontakt:

japsare

Inlägg av humbug »

En liten fundering Helipop....
Är det OK att trycka ner en riskokare i en hundkoja då? :) Det måste väl bli något annat. (såg nån tråd om ett bygge i Oskarshamn)
Denna dagen - ett liv (fabror Melker)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: japsare

Inlägg av minitokig »

humbug skrev:En liten fundering Helipop....
Är det OK att trycka ner en riskokare i en hundkoja då? :) Det måste väl bli något annat. (såg nån tråd om ett bygge i Oskarshamn)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Ja klart det är, behåller ju hela designen på bilen och inget är ju förändrat mer än motorn. Det är ju annorlunda att bygga ett helt nytt koncept på ett ursprungligt namn.. Harley davidson när dom gjorde sina 125:or köpte upp en fabrik som gjorde motorcyklarna åt dom, men i det här fallet är det tvärt om, ett företag som köpt upp ett namn och lanserar sitt skit under pseudonym typ.

Så min hundkoja kommer fortfarande vara en hundkoja förutom a-seriemotorn och det var ju ändå inte issigonis påfund, aseriemotorn finns ju till flera bilar. Så då kan man ju byta motor men ha samma bil och samma känsla förrutom just att min kommer ha mer kvalite än ursprungsmotorn. =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
tallefjanten
Inlägg: 327
Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
Ort: Krokom

Inlägg av tallefjanten »

håller med helipop!
d ända man kan glädjas åt är väl att d
är den enda moderna bil bmw har i sitt modellprogram 8)
(framhjulsdriven,motor på tvären)
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

Inlägg av kerguelair »

häftigt !
Skall genast maila länken till grannen som nyss köpt en ful tysk pansarvagnsliknande bmw mini....
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Frejkan »

Helipop skrev:Jävla tyskar, hatar att dom säljer ett rullande växthus som inte är lik hundkojan egentligen under samma namn. Idiotiskt, Mini ska vara Hundkojan, och någon jävla bmw förtjänar ingen hundkoja-status. Hundkojan är mindre, rundare, tunnare "väggar" och mindre vikt. Formen är knappt lik ens, det är som att någn skulle sälja en golf 2 under namnet clubman.. Liknande form i fronten kanske, men knappst jämförbara bilar. Om jag söker på blocket på hundkojor så vill jag inte se några jävla bmw's som åker snålskjuts på samma namn, benämning eller smeknamn. Mini cooper är hundkoja, och hundkoja är bmc, brittish motor garages. Austin, leyland, morris, bmc. Inget jävla BMW, BMC!
Tråkigt med intolerans tycker jag. Jag tycker att man faktiskt ska uppskatta att den nya MINI:n är gjord i samma anda. Det verkar som om MINI-fans i England har en annan inställning där man möts på samma träffar t ex. Tråkigt att så inte sker i Sverige.
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Helipop skrev:Ja klart det är, behåller ju hela designen på bilen och inget är ju förändrat mer än motorn. Det är ju annorlunda att bygga ett helt nytt koncept på ett ursprungligt namn.. Harley davidson när dom gjorde sina 125:or köpte upp en fabrik som gjorde motorcyklarna åt dom, men i det här fallet är det tvärt om, ett företag som köpt upp ett namn och lanserar sitt skit under pseudonym typ.
kom å tänka på en sak, HD e ju också en riskokare om jag inte minns fel,dom började väl att tillverkas av kawasaki eller är dom uppköpt av dom nu,?????
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
crippa75
Inlägg: 166
Blev medlem: 11 juli 2005 kl. 11:54
Ort: Stockholm, Älvsjö/Farsta/Vantör

Inlägg av crippa75 »

Frejkan skrev:Tråkigt med intolerans tycker jag. Jag tycker att man faktiskt ska uppskatta att den nya MINI:n är gjord i samma anda. Det verkar som om MINI-fans i England har en annan inställning där man möts på samma träffar t ex. Tråkigt att så inte sker i Sverige.
Håller med Frejkan!
Varför ska ni klanka ner på BMW och den nya Minin? Kan ni inte bara uppskatta den gamla för var den är och den nya för att den knyter an till det gamla designspråket som originalet stod för?

ok, den ursprungliga Minin förändrade bilindustrin och det kommer aldrig den nya göra. Missförstå mig inte - jag älskar originalet!
Kort sagt - jag älskar alla bilar på olika sätt. Jag tycker tex att BMW gör en hel del väldigt bra bilar. De har gjort ett par ikoner i bilindustrin genom åren, tex 2002 Turbo, 3.0 CSI, M1, 635M.
Så sluta kasta spjut i gummibåt och lär er uppskatta alla bilar!
Var sak har sin charm!
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Frejkan »

crippa75 skrev:
Frejkan skrev:Tråkigt med intolerans tycker jag. Jag tycker att man faktiskt ska uppskatta att den nya MINI:n är gjord i samma anda. Det verkar som om MINI-fans i England har en annan inställning där man möts på samma träffar t ex. Tråkigt att så inte sker i Sverige.
Håller med Frejkan!
Varför ska ni klanka ner på BMW och den nya Minin? Kan ni inte bara uppskatta den gamla för var den är och den nya för att den knyter an till det gamla designspråket som originalet stod för?

ok, den ursprungliga Minin förändrade bilindustrin och det kommer aldrig den nya göra. Missförstå mig inte - jag älskar originalet!
Kort sagt - jag älskar alla bilar på olika sätt. Jag tycker tex att BMW gör en hel del väldigt bra bilar. De har gjort ett par ikoner i bilindustrin genom åren, tex 2002 Turbo, 3.0 CSI, M1, 635M.
Så sluta kasta spjut i gummibåt och lär er uppskatta alla bilar!
Var sak har sin charm!
Visst är det så, det är originalet som stod för revolutionen inom bilindustrin.
I min ungdom (låter som om det var väldigt länge sedan... :roll:) var jag politiskt aktiv på vänsterkanten och där har det historiskt sett alltid varit legio att hata och förakta dem som egentligen står en närmast ideologiskt. Därför blir jag lite obekväm inför nerrackandet på bilmärken hit eller dit. Kul att ni har starka känslor inför ert intresse. Men nog är det roligare att älska än att hata! :mrgreen:
Skriv svar