Swiftbygge I Oskarshamn, Småland

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Swiftbygge I Oskarshamn, Småland

Inlägg av Helipop »

Dag 1

Idag har jag bara ägnat tiden åt att slipa med scotch brite på taket och under fönstret fram. Det var allt utom roligt, och taket som är nymålat vitt bytte färg till vinrött och mitt ansikte slutade upp likt en sminkad pundare. Fick dammsuga kläderna innan jag kunde gå in sen. Well well, det är nåt som man måste göra förr eller senare. Det stod i allafall på dagens schema.

Bilderna visar ett färdigrensat tak och fönster"hylla". Bild 2 visar hur ett tak som ska vara vitt bytte färg.

Längtar tills det är dags för lacken och grunda den färdigsvetsade karossen. Men dit är det många timmar kvar.

Kommer att publicera varje arbetstillfälle här. Hoppas det uppskattas.
Over and out // Nicke




Bild

Bild


http://hundkoja.helipop.com
http://hundkoja.helipop.com
http://hundkoja.helipop.com
http://hundkoja.helipop.com
http://hundkoja.helipop.com
http://hundkoja.helipop.com
http://hundkoja.helipop.com
Senast redigerad av Helipop den 23 mars 2007 kl. 15:56, redigerad totalt 3 gång.
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Inlägg av Litenmentuff »

hehe ... vad handlade du dina slip vertyg? jag håller på å ta bort lack men går så jävla trögt å få bort lacken så skulle behöva tips!
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Jag köpte en scotch brite till en vinkelslip, sen stod jag och slipade i typ 4 timmar utan avbrott. Så fick jag bort allt från taket och fönsterhyllan.

Men det är inte hälsosamt att andas in så mycket damm som jag gjorde idag. Och igår så stod jag och svetsade galvat, oslipat så jag andades in en hel del galvrök fast utan problem med zinkfrossa. Jag lever på gränsen... haha

sån här skiva var det i allafall! =)
Bild
Senast redigerad av Helipop den 16 februari 2007 kl. 22:13, redigerad totalt 2 gång.
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Yes läckert läckert.. ett bygge i min smak :D
Lycka till!!
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Tack =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

om man inte vill slita så mkt på negertrissorna så kan man använda varmluftspistol och plåtspackel,funkar utmärkt,värm tills färgen bubblar lite sen värmer du istortsett BARA på plåtspackeln då blir det som att skära ost,går hur fort som helst,sen tar man trissorna å vipps så e man klar och NEJ plåten slår sig inte av varmluftspistol................
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Det gjorde jag på hela botten med underredsmassan, fyfan vilket jobb.. blää luktade bränd tektyl med. =) Den trissan till vinkelslipen håller i evigheter så länge man kör plana ytor och inte i hål och mot kanter. =) på kanterna så blire värmepistol och skrapa eventuellt.
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Motorn, kommer ta en del polering och tvätt innan den ser grann ut, men det kommer att bli ett roligt jobb när man ser resultatet. =)
Bild

Motor och extra låda och en liten skymt av bilen innan första färgslip.
Bild

Hjulupphägning, drivaxlar, bromsar. Allt ska på!
Bild

Mitt sjyssta trassel
Bild

GTI Lådan
Bild

Här är bilder på mina gamla skönheter. En pigg 1000 orginalmotor och en MG 1300 som är renoverad med nya syncringar, kolvringar, lager och bussningar. Dessutom portad topp och slipade ventilsäten.
Bild
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Henrik
Inlägg: 130
Blev medlem: 22 november 2004 kl. 16:32
Ort: Gnesta
Kontakt:

Inlägg av Henrik »

kul att se vad som händer på andra håll i landet.
Bra jobbat, vilket slit.

//Henrik
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

Ska generatorn sitta så där så kommer den garanterat att pajja inom 10minuter efter att du startat motorn om du inte sätter värmebandage eller vänder på den
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Okay, ska ha det i åtanke. Men jag kanske ska köpa en såndärny ram kalle. Så du tipsade om. Eller bygga om, får se.
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Henrik skrev:kul att se vad som händer på andra håll i landet.
Bra jobbat, vilket slit.

//Henrik
Japps, visst är det kul. Synd att det är så dåliga updates med andras projekt och bilder. Det är ju inte så ansträngande att blotta sig lite har jag märkt. Tar kanske 5 minuter om dagen att publicera arbetet så jag kommer lätt att fortsätta. =)
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
palman

Inlägg av palman »

Woho, tänk att du fått tummarna loss och börjat fibbla med bilen:)
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Dagens arbete varade mellan 18-21:00 ungefär. Några timmar med färgborttagningsrondellen till borrmaskinen. Använde ingen vinkelslip idag, det blir så extremt dammigt då. Slipade färdigt bakstycket och en del på botten av torpedväggen. Det gör ju i allafall lite skilldnad från dag till dag.

Skiter nog i att vara så noga på insidan. slipar nog bara en jämn yta där och lackar direkt i stället för att göra plåtrent, vad är vitsen egentligen? Bättre fästgrund på tidigare lack.


Bild

Bild

Bild

Bild
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

FAAAN va du kommer å få städa sen..... Jag vet för jag har gjort likadant på min men inte i farsans garage hahahaha
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Skriv svar