Sida 1 av 13

suzuki swift mini

Postat: 27 januari 2007 kl. 21:49
av G13B
Hej!

Precis hittat det här forumet, lägger upp lite bilder på mitt projekt som snart är klart (förhoppningsvis).

Mackan :P

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Postat: 27 januari 2007 kl. 23:35
av johnson
Härligt projekt!!

Mera bilder:D är 3 stycken ja inte kan se tyvärr..

Hur långt är gånget me motorn? Sitter den på plats och körbar?

Postat: 29 januari 2007 kl. 00:11
av G13B
Tjena!

Motorn är helt startklar, och sitter där den ska, har bara elen kvar, rutor (lexan), och lite småfix här och där…

skumt med bilderna, borde funka… :?

Är det något annat du undrar så bara bomba på!


Mackan

Postat: 29 januari 2007 kl. 19:18
av G13B
funkar bilderna nu? har länkat om dom…

mackan

Postat: 29 januari 2007 kl. 20:11
av johnson
Fuskit! Har långt kvar tills dess jag..
Nåt knäppt med min dator,kan inte se dom här.. men fått hjälp ändå så ja har sett dom hos en kompis..
Tar gärna lite kort på ramen och sånt om du har? :)

Antingen här,mail eller msn.
cbr@bredband.net

Postat: 29 januari 2007 kl. 23:16
av G13B
mitt galleri på 16v klubben:

http://www.16vminiclub.com/gallery/thum ... &cat=10045

lite info om bilen: Framvagn allspeed racing, drivaxlar allspeed, mikuni 40 mm flatslideförgasare, electromotive xdi tändning, insug special
tank gjord lokalt, s-bromsar med ebc belägg, justerbara camberstag/caster
cobra monaco stolar, bilen är plåtren med matt klarlack… när allt funkar så går jag på motorn, kammar, portning m.m.

mackan

Postat: 29 januari 2007 kl. 23:21
av nordgren
Grymt med plåtrent och matt klarlack :)

Grymt snyggt bygge

Postat: 13 februari 2007 kl. 18:11
av poop
Själv trodde man att man var innovativ... får nog tänka till lite mer ;-)

En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?

Sammantaget har det börjat snurra en del ideer på vad man skulle kunna hitta på med en av min "Dojor".

Grymt snyggt bygge

Postat: 13 februari 2007 kl. 18:12
av poop
Själv trodde man att man var innovativ... får nog tänka till lite mer ;-)

En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?

Sammantaget har det börjat snurra en del ideer på vad man skulle kunna hitta på med en av min "Dojor". :lol:

Postat: 14 februari 2007 kl. 09:58
av G13B
En lite fråga dock.. Vad händer med besiktning, skatt , försäkring
när man gör ett liknande byte av drivlina som du gjort ?
Jag kommer regbesiktiga den, det ska räcka med det…dvs. vägning samt omtypning till cooper s (jag har sådana bromsar) man får ha 126 hk med s bromsar och eftersom motorn ger 100hk i originalutförande och samtidigt är lättare ska det gå fint, min motor är ju inte helt standard men det ska vara ok att byta från inspr. till förgasare som jag har gjort, dom lägger bara på några hästar till och jag har ju 26 hk kvar till max tillåten effekt om man utgår från original.


försäkring vet jag inget om;) 67 papper = ingen skatt

jag ska försöka komma iväg och besiktiga i april, återkommer om resultatet

mackan 8)

Postat: 15 februari 2007 kl. 17:05
av Litenmentuff
När jag regga om min camaro -71 som jag hade..

så typa vi in den med värsta motorn som den hade haft
gick från 170hk i papprerna till 360hk..

fick bara ett brev från försäkringsbolaget att dom fortfarande klassade den som veteran fordon och premien var fortfarande densamma...


så försäkringen borde inte ändras speciellt mycket :)

Fråga

Postat: 12 mars 2007 kl. 15:11
av magnusarnoldsson
Hur gör man när man bygger om till swift motor egentligen?
Flyttar man över hela framvagnen å allt eller använder man befintliga prylar och hänger bara i motor och låda. För man kör väl med swiftens låda?

Re: Fråga

Postat: 12 mars 2007 kl. 15:45
av Helipop
magnusarnoldsson skrev:Hur gör man när man bygger om till swift motor egentligen?
Flyttar man över hela framvagnen å allt eller använder man befintliga prylar och hänger bara i motor och låda. För man kör väl med swiftens låda?
Använder kojans framvagn, gör om så motorfästena passar swiftens, passar in swiften så den får plats utan att förlänga front osv, sen svetsar nya drivaxlar. Voila!

Postat: 13 mars 2007 kl. 12:17
av G13B
eller som jag gjort:

16vminishop.co.uk

Framvagn, drivaxlar, motorfästen rubbet kostar ung 15.000:-

Jag räknar med 100.000:- + när min bil är färdig som jag vill ha den,
så dom 15´ känns rätt ok om ser till totalkostnaden…

Mackan

Postat: 18 mars 2007 kl. 00:38
av Helipop
mycket pengar blir det..