Hur trimmar jag mini 1000cc

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Fredrik
Inlägg: 64
Blev medlem: 9 januari 2007 kl. 11:51
Ort: Göteborg

Hur trimmar jag mini 1000cc

Inlägg av Fredrik »

Hej jag har en leyland mini 1000 78" Jag är ganska ny på det här. Köpte bilen i våras. Fins det något bra och billigt sätt att få ut lite mer effekt från min motor.

MVH Fredrik :D
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Inlägg av Per Eklund »

Köp ett steg 1 kitt, ska ge ca 20% effektökning. Blir lite roligare med det ialla fall.
//Per
Fredrik
Inlägg: 64
Blev medlem: 9 januari 2007 kl. 11:51
Ort: Göteborg

Inlägg av Fredrik »

Tack för svaret Per. Var får jag tag i ett steg 1 kitt ? Hos Jana motors kan dom ha ? Vet dom vad jag menar om jag siger att jag vill ha ett sådant ? Vad ingår i kittet ?

MVH Fredrik
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

stage 1 kit kan du få tag i hos jana och på internet., då framför allt på engelska sidor. t.ex. http://www.minisport.com eller http://www.minispares.com.

Stage 1 kit brukar bestå av extraktorrör och nya rör hela vägen bak ink. ny ljuddämpare, nytt insug, sportluftfilter, ny nål och ny fjäder till förgasaren... ja, ta en titt själv: http://www.minisport.com/classic-mini-s ... oduct.html
Fredrik
Inlägg: 64
Blev medlem: 9 januari 2007 kl. 11:51
Ort: Göteborg

Inlägg av Fredrik »

Tack Emil. Det låter bra. Får nog bli ett sådant.
Tack för era svar!!!!!

MVH Fredrik
grozzny
Inlägg: 147
Blev medlem: 19 mars 2006 kl. 10:35
Ort: Malmö/Göteborg
Kontakt:

Inlägg av grozzny »

Kolla bara först så att föregående ägare har bytt t.ex. förgasare, för då blir det ju inte helt 100 med ett sånt kit.
Användarens profilbild
tellskog
Inlägg: 39
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 09:41
Ort: Trollhättan
Kontakt:

Inlägg av tellskog »

Det bästa är väll nästa att få tag i en bra beg 1275 motor och stoppa i eller? Annars är det som föregående talare nämt, steg 1 kit...
Hälsningar

Henrik Tellskog

Mini 1293 Turbo -75
Husaberg 650 SuperMotard -03
Jesse

Inlägg av Jesse »

Väcker liv i en gammal tråd!

Funderar också på att ev montera ett Stage 1 Kit i min Mini 1000 -79.

Nån som har gjort det på sin bil och kan berätta om det blev nån skillnad?
Verkar ju finnas några olika kit.......nån som kan rekomendera ett prisvärt/kvalitets kit?

Kan ju vara roligt med en liten efektökning samt härligare ljud som jag antar att det blir? :D
Användarens profilbild
1275GTclubman
Inlägg: 180
Blev medlem: 29 maj 2006 kl. 14:36
Ort: Båstad

Inlägg av 1275GTclubman »

extraktorröret gör skilnad..det märks på vridet faktiskt..jag blev förvånad när jag förra sommaren bara "småtrimma" min 1275:a
Fredrik
Inlägg: 64
Blev medlem: 9 januari 2007 kl. 11:51
Ort: Göteborg

Inlägg av Fredrik »

Det blev ett steg 1 kitt för mig med. Bilen blir ju piggare men fortfarande ingen räserbil. :D
Jesse

Inlägg av Jesse »

Ok men då blir det nog att man investerar i ett sånt med tiden, nån som vet ett bra kit som kan rekomenderas?
Skriv svar