Projekt Röd & het.

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Projekt Röd & het.

Inlägg av igel_son »

Hallå ja!

Har "hängt" här på forumet i ett halvår nu så jag tyckte att det började bli dax att presentera mitt projekt här också :)

Köpte min koja i februari 2004 och har alltså haft den i 2 härliga sommarsäsonger nu!

Nu är det dock dax för renovering och jag tänkte lägga ut lite bilder då och då... Får se när allt tar fart bara.

Det är en Mini 998cc från 1988 som vad jag har förstått är en limited edition som kallades "red hot" efter många långa timmars surfande på nätet. Dock finns inte något kvar av limited edition tilläggen förutom inredning och stolar. Så ja, de kan mycket väl vara så att någon bytt inredningen i den till den inredningen. Men hur som helst så ska jag behålla den inredningen, den e ju lite unik ändå så :)

Så här såg den ut när jag precis fått hem den efter köpet, efter en tvätt då :wink:
Bild

Så här ser den ut nu, avställd för vinern i garaget med renoveringsdrömmar:

Bild

Fortsättning följer...
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Inlägg av Litenmentuff »

skoj med mera projekt... här i mini världen.. men vad är planerna? Bara lite putts å stutts.. eller ska du renovera motorn eller vad är planen? :)
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

Har tråkig rost att slipa, ett hål som är genomgående i A plåten, ett trimkit att sätta på motorn (fräshar upp den på samma gång) och möjligen en fortsättning på ljudbygget i den :D Sen är det massa smådetaljer som man får se hur de blir senare :wink:
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Ser riktigt fin ut redan å lär bli ännu läckrare sen =)
Lycka till
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

Hej å hallå, nu när alla verkar lägga upp bilder på sina nyinköpta delar så får väl jag också passa på. Här är mina blänkande delar från minisport :D

Bild
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

yes! efter en massa slit fick jag loss dörrarna idag! :)
Är för mycket rost på högra sidas A-plåt å undre fästet på högra dörren har släppt... hata rost :x
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

Sådär ja, fick tummen hur baken i helgen och var ute å pysslade lite med kojan. Har varit duktig å köpt bläster nu också så rosten kan få sig en omgång!

Bild
Bild

Började lite smått på att trilskas med tändningslåset som ska bort. nyckeln "is no more" så jag ska ta chansen att sätta en startknapp istället :)
Bild

Och inte för att rost skrämmer er härdade mini ägare, men jag hatar denhär synen varje gång jag kommer ut i garaget 8)
Bild
Får se när amitionen är så hög att man tar sig an de :roll:
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Det är bara att bita ihop och slipa bort all rost med vinkelkapen ioch svetsa dit nytt, tänk vad fint det skall bli! :D

Kul med rapporter om bilen.
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

Ja de är väll de... usch å fy.

aja, tacksam för uppmuntrande ord.
Ska försöka ta bilder varje gång jag är i garaget. Om en månad typ så är de dax att hämta 1275:or :D
Mini-68
Inlägg: 101
Blev medlem: 9 januari 2006 kl. 10:20
Ort: Visby (Gotland)

Inlägg av Mini-68 »

Känner igen det där igel_son.

Det är jobbigt att se det, haft likadant.

Men det är desto roligare när det blir klart.

Före.

Bild


Efter.

Bild


Jag lovar det är värt allt slit och trötta stunder.
Mini -68 1000cc

Bild
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

Sådär, nu var de dax för en uppdatering. Har varit ute och jobbat hela dagen för att de har varit ett sånt bra väder... Här är resultatet! (Jag syns bara på översta bilden för jag tar bilderna så klart )

Bild
Bild
Bild
Bild

sen var det bara att glatt rulla in karossen i verkstan igen. Orka rubba på framvagnen idag :wink:
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

Testamonterade stage1 kittet på den "nya" motorn idag, vill ut och köra nuuu. men måste slipa rost först... yes...

Förresten mackan, den röda motorn visade sig vara en 1275gt 8)
Skriv svar