Austin mini 1000 -75

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

jag satt och funderade om en cooper mk1 grill skulle passa min mk3 så jag gick upp till mitt lager och hämta en grill och en mustash och kollade om passade och det verkade det gör så jag skruvade dit den och så här blev det.
Bild
jag tror att jag ska kapa bort läppen på huven så ser det ännu mer ut som en äldre koja eller vad tycker ni?.
sen så blästrade jag innsidan av brandvägen ska bara rugga utan på insidan av bilen sen ska det sprayas epxoigrund./marcus
Bild
nordgren

Inlägg av nordgren »

Snyggt blev det med grillen... tro om det passar mk5 ochså?
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

same same but diffrent :) Klart den passar på din också.....
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

jag vill med ha en sn grill.. mustachen har jag redan och en vågig grill av 850 modell men jag vill ha den där 7bladiga.. fast jag kansek gör en egen i koppar sen, får se
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

här kommer de 2 gånga helgernas arbete jag har slipat ner insidan av bilen och lackat den med epoxigrund samt fortsatt att slipa och spackla på bilen nu är dörrarna och backluckan klar iallafall. jag har också målat motorblocket här är lite bilder.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Inlägg av Hylsan »

det är så man blir avundsjuk!! :oops: :shock:

/Hylsan, som önskar att sin hundkoja var ens hälften så fint renoverad.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

nu har det hänt lite grejer kanske kommer till lackerarn(chefen) nästa vecka. nu har jag epoxigrundat hela bilen förutom huven det gör jag väl imorn kanske. här lite bilder på det:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
här lite av ingredienserna
Bild
Pera
Inlägg: 43
Blev medlem: 11 februari 2007 kl. 20:21
Ort: Linköping

Inlägg av Pera »

Har du en sån där gastub till din svets lr är det en vanlig utan? :?
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

jag har gas till min mig svets det är mison 18./marcus
Pera
Inlägg: 43
Blev medlem: 11 februari 2007 kl. 20:21
Ort: Linköping

Inlägg av Pera »

okej :wink: ..jag funderar på att köpa en svets men ska man ha gas så blir det ju så dyrt, vet nämligen inte hur bra det blir utan gasen.. :?
Ser bra med ditt projekt..blir lite avundsjuk att jag inte kommit så långt som du=P
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

det finns mig/mag svets utan gas då är det tråden som har ett flussmedel på utsidan men dom svetsar vad jag vet, blir det riktigt dåliga svetsfogar och är inte närheten lika bra som en svets med gas./marcus
Användarens profilbild
guztaw
Inlägg: 105
Blev medlem: 11 oktober 2005 kl. 17:10
Ort: Linköping

Inlägg av guztaw »

gasen kostar inte speciellt mycket ... fyllning 400:- och den räcker länge...

du jag har nya mustach ändar som blev över intresserad ??
There is no day like kicking ass day
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

ja det har ju inte så mycket på länge mest pga att man köpte en hundkoja till för att man ska kunde köra i sommarn men det var ju inte problem som den har tagit en del tid sen så skulle man ju åka till min imm då var man ju tvungen att göra den nya hundkojan finare för hade nu insett att projektet inte skulle bli klart till dess. ja ja nog tjatat om det här här lite vad som här hänt:
jag har monterat nya skrämbreddare men det ruskigt dålig passform för jag gillar inte riktigt att man kan se skärmen innanför skrämbreddarn så det fick bli att modifiera dom lite.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

och för att få däck att fylla ut skrämbreddarna så har tagit slotmags 12x6 fälgarar som ska sitta på men ska bara köpa däck så jag vet hur stora spacer jag behöver.
Bild
Bild
och så har jag svetsat dit fyra av sex fästplattor till buren då gasen till gassvetsen tog slut så jag kunde inte forma plåtarna vid hjulhusen bak.
Bild
Bild
Bild
Bild
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

Ser bra ut.Vad ska du ha för färg på den? Blir det orginal senaps? :) (hade min också orginal..)
Jag har satt 3/4 tums spacers på min.
Och jag har 10x6" Revolution fälgar på min.
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

har du satt 3/4 spacer runt om? jag hade tänkt köpa minifinns trummor så då får jag 1 tum på trummorna det kan nog funka om det inte för litet fälgarna är ganska djupa och måsta spacer för överhuvudtaget få på däcket. sen fram ska jag sätta på cooper s bromsar och just nu sitter det trummor fram och jag undrar om skivbromsarna gör det bredare, så jag inte råka köpt fel spacer när sedan ska montera skivbromsarna?. sen har jag lite problem fjädringen fram för den är så hög som kanske syns på bilderna, visst åker den ner en bit när motorn kommer men jag och en till har ställt oss på framvagnen och kollat om den sjönkt något men det var ju knappt märkbart så jag undrar finns det olika gummidon fram och bak eller är det samma?. ska iallafall montera hilos fram./marcus
Skriv svar