Lite mer elprylar ska man väl få plats med!

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Haha!! Fyfan vilken cool grej! Det måste du bara göra! 8)

Jag tror inte du kommer få några problem med o få plats med 5.25or, men försök o få upp dem en bit då, mina sitter ju längst ner, men det är ju bara typ bas som kommer därifrån ändå så det är inte så noga... Ska du ha fullt register så är det ju trevligare om inte hälften av detaljerna försvinner pga att du har benet ivägen för högtalaren :)
some1one

Inlägg av some1one »

hehe aa de kommer bli coolt, om de inte blir 8bitars så kommer de finnas laptop ;D i dörrarna blir de ju 5.25" 2-vägs så mellanregister och diskant. så om de kommer lite högre upp så blir de nog bra :) men de sticker ju ut lite och tar plats, bara de inte kommer ivägen för mycket. man vill ju inte heller att de ska vara ivägen för benen så man tappar ljud.. ska kolla på de när jag kommer till pappa :D
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Vad har du för instrumentpanel då? Som jag har tänkt mig med mina 5.25or så ska jag bygga ut ett par små lådor över friskluftsventilerna om du förstår... O rikta dem över till andra sidan kupen...
some1one

Inlägg av some1one »

vill inte bygga i instrumentbrädan, men jag förstår hur du har tänkt å bygga. du bygger ju en helt egen :P då har du ju lite bättre möjligheter. jag har ju den i trä med 3 mätare vid föraren och hanskfack på passagerarsidan. sen är de skön å få in lite frisk luft där :P så de kommer nog bli något i den stilen du byggt i dörrarna men ska nog vinkla högtalarna så dom spelar mera uppåt ändå... :)
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Det ska nog funka det! Du får ta o putta upp lite bilder sen när du kommit igång! :)
some1one

Inlägg av some1one »

jajjemen de ska bli :P ska kolla lite imorgon å se hur de hela ska gå till hur mycket jag ska modda :P vart är du i ditt miniprojekt nu? :P
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Jadu... Fick ett ryck idag o rev ut nästintill allt ur bilen! Rutorna sitter kvar, men det är väl det... Ska fixa ny inredning så då behövde jag ha ur alla delar så man kan mäta ut det nya tyget efter det! Fick tom strippat en stol! Den kommer ju bli intressant o klä om... Hmm... :)

Bild

Sen fick jag sett att jag måste fixa trösklarna med... Den ena är typ obefintlig! Hålls uppe av färgen! :P
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Sådärja! Då har man fått gjort lite mer hål i bilen då! Bara till o pilla dit lite ny fin plåt så ska det väl bli fint! :)

Bild

Bild

Har fått klart en bit av klädseln med, men glömde ju fota såklart... Kommer sen!
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Fick riktat in bafflarna till framsystemet idag iaf, alltid nåt! :)
Bara till o börja sniffa plast igen då...

Bild
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Det dära kommer bli läckert! Skynda dig nu så kan ja få åka me dig i sommar :D
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

U got shotgun! ;)
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Fick sträckt ut lite tyg över de små liven idag, men hann inte plasta dem... :cry:
Chefen ringde o avbröt mig o undrade vart fan jag tagit vägen! Heheh... Tiden går snabbt när man har skoj!

Bild
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Blev klar med sitsen till baksätet idag, den ser väl kanske lite skrynklig o så ut, men jag tror att det rättar till sig så småningom...

men nu ser man iaf vilken färg det är tänkt att bli på inredningen! :)
Bild
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Har du sytt ihop klädseln själv? Ser kanon ut.

Om du gjorde det själv, vad har du använt för material?
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Jag har flörtat med svärmor, annars hade det nog blivit snett o skevt o allt möjligt... :roll:

Det är ett material som är till för o göra sitsar o dyligt av faktiskt, det kan heta galon eller vinyl beroende på vad du hittar o vem du frågar... Skitbra o jobba med iaf! Lite stretch, lagom stabilt o tillräckligt tunt för o kunna sy någorlunda smärtfritt! Så det blir fint till klädsel! Jag köpte det i en tygaffär för 70 metern, billigt o bra! :)

Sen köpte jag 5mm skum o fylla ut med lite här o där... en 30 år gammal skumdyna kan ju faktiskt bli lite hopsjunken! :shock:

Sen var det bara till o gå loss med spraylimmet, oxå blev det såhär! :D
Skriv svar