Lite mer elprylar ska man väl få plats med!

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Då har man fått kletat på lite mer plast på instrumentpanelen då! Blev nog rätt så bra tror jag, men jag kommer nog få det jobbigt när jag ska klä den! :)

Bild
Bild

Sen lyckades jag ju hitta massa rost med... O jag som tänkt mig o börja kasta in prylarna nu... Hmm... Tänkte ju att bilen skulle vara körklar om en vecka, sket sig hårt...
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Fick gjort upp hålen för instrumenten idag, o då var jag ju bara tvungen o ta en litet familjekort o visa hur det kommer o bli! :)

Jag vet att varvisen blir lite vilsen där borta i hörnet, men den fick inte riktigt plats nån annanstans!
Bild
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Ser ut att komma bli rätt kaxigt.. Blir det vinyl på den sen?
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Jepp, det är tanken iaf! Men jag tror fan inte jag kommer lyckas med det själv... Ska åka förbi topntrim i Helsingborg tänkte jag o se om de har nån superstretch i fin nyans... O kolla vad de tar för o göra det! :)
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Vad är det för mätare du har? Orginal + några vdo eller?

Ser grymt schysst ut.
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Det är smith allting faktiskt! Vet inte om det räcker så eller om jag kommer köpa ett gäng till... Men jag har förberett för fler iaf, så vi får se!
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

hade det inte varit bättre att sätta varvisen där vatten och oljetryck sitter?
Eller byta plats på varvis och hastighet?
MEn det ser bra ut ändå.

Keep up the good work
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Tanken var o ha den där, men det blev för tight, såg bara fånigt ut... O en av sakerna som jag ville ha just där de blev var hastighetsmätaren,
så den får va där den är! Sen kanske man gör en ny till nästa sommar, vem vet? ;)

Har snackat med några proffs på o klä vinyl nu iaf, o de tror inte riktigt att det går o fixa min bräda utan sömmar, så jag får be svärmor om hjälp igen så ska vi väl se! Blir det för jobbigt så lackar jag den...
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

Tänkt på kolfiber????
Finns dels som "matta" sen som du gör själv sen fusk me ju...
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Den tanken har faktiskt inte slagit mig ens! Vore ju rasande snyggt! Men då får jag nog öva en hel del till först tror jag! :)

Men det kommer knappast i år, jag är så sugen på o få ut den nu så det blir nog rätt så mycket fuskande så jag kan köra med den innan sommaren tar slut!
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Inlägg av johan_palm »

Yes det är det.
okej...
lycka till
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Har inte hänt sådär jättemycket det senaste... Har slipat o spacklat en del men det är väl inte så mycket o tjata om... Gick bersärk på rosten med, så nu saknas halva golvet typ! :twisted:

Men jag provmonterade brädan idag iaf för o kolla vart det behövs fixas lite o då passade jag på o ta en liten bild!
Bild

Så kommer det att bli iaf, o den blir nog röd tror jag, lutar ditåt iaf. Har redan börjat skissa på en ny iofs! :roll:
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Nu var det ett tag sen man gjorde nåt värt o ta kort på, det går bara o se ett visst antal rosthål o spackelslipningar innan man spyr! :)

Men nu har jag iaf fått klart baksätet! Ryggen blev riktigt bra! Tyvärr syns det nu hur kass sitsen blev :)
Ursäkta bildkvaliteten, mobilen är nog bakfull eller nåt...

Ska det va så ska det va! Kunde ju inte sätta på gamla rostiga clips på min nya fina klädsel, så jag slipade lite o sprayade dem svarta...
Bild

Ryggen klar
Bild

Så blir det!
Bild
Användarens profilbild
El Gringo
Inlägg: 272
Blev medlem: 3 september 2006 kl. 20:04
Ort: Trollhättan

Inlägg av El Gringo »

Nu är jag så kojasugen så jag var bara tvungen o kasta in allt i bilen! Får väl skruva av det som behövs när det är dags o pilla vidare...

Men såhär ser det iaf ut just nu! Ska fixa till alla kablar o sånt när jag får tid...

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Kommer bli riktigt nice de dära, panelen ble ju hur läcker som helst!
Skriv svar