Renovering av Pickup

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
E.T.
Inlägg: 133
Blev medlem: 22 mars 2007 kl. 21:49
Ort: Tierp

Inlägg av E.T. »

Addam skrev:Blev lite nyfiken på golvet i kupén. Hur kommer det sig att det inte ser ut som orginal? Finns det en tanke bakom eller bara att ekonomiplåten såg annorlunda ut?
Trevlig tråd, trevlig bil, trevligt arbete för övrigt.

Ciao/addam
Hej
inte vet jag... men golv plåtarna ser egen händigt gjorda ut. Snyggt plåt jobb på hela bilen för den delen... Stor beundran att man orkar ta i tu med ett sådant objekt
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Jo Golvplåtarna har jag bockat själv, Billigare och sen har jag gjort kardan tunneln större för att få mer plat för avgassystem och dylikt, De inre delarna av trösklarna har jag oxå bockat sen är hela ramverket under flaket special. De plåtarna som jag har köpt är övre och undre tröskel, trekanter, bakluckan, nedre hörnen vid vindrutan.

Jag tackar alla för alla positiva inlägg det är ju kul när någon mer tycker att det ser bra ut.
Användarens profilbild
Addam
Inlägg: 30
Blev medlem: 22 november 2004 kl. 21:37
Ort: Göteborg

Inlägg av Addam »

Läste lit dåligt men golvplåtarna såg så pro ut att jag tog för givet att de var köpta. Keep up the good work.
/adam
[Noli turbare circulos meos]
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Då har vi vart i garaget igen...

Har fixat till drivaxlar för swift motorn.
Svarvade bägge delarna för att pressa ihop dem i en hylsa som sedan även ska svetsas. Kommer när allt är färdigt att tillverka nya drivaxlar i ett stycke, för att få lite bättre styrka i dom.

Bild

Bild

Farsan ser fokuserad ut.

Bild


Har även börjat med framvagnen till swift spisen.

Bild

Bild
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Inlägg av johnson »

Tjusigt!
Hur långa blir dina drivaxlar?
Tänkte försöka göra sådära nu i veckan om de blir lite tid över..
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Jag har satsat på lika långa drivaxlar, minimerar risk för tork stear m.m. Även en för del för vikten. Jag gick efter Henriks mått på 320mm
Användarens profilbild
mini2fast4u
Inlägg: 373
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 08:31
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av mini2fast4u »

Ser ju bra ut det där! Men varför förstöra bilen med suzuki rova? Jösses nu har jag gett upp hoppet om Ulricehamnarna också, inte riktigt kloka nån av dom, skulle va Kent då! Hans är ju original iaf! :wink:
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Jo lite dum i huvet e jag nog. Suzuki motorn är lite mer drift säker när det vankas bana, och långa hårda turer på fina kurviga små vägar. Det lutar åt attdet kommer att bli en framram med en A motor i oxå. Det är så lätta att byta.
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Måste ju bara tillägga att jag försöker ju åt minstånde rädda livet på en, det riktigt sorgliga är alla dom som har både pickisar, vans och kombisar ståendes många gånger ute som bara får stå och bli förstörda i stället för att sälja till någon som verkligen vill lägga ner båd tid, pengar och blodiga knogar på att rädda dom.
bad_Droidboy
Inlägg: 29
Blev medlem: 5 september 2007 kl. 23:00
Ort: mariehamn, Finland

Inlägg av bad_Droidboy »

här hemma på Åland så var jag en gång efter en Fiat till ett gammalt garage i mariehamn. Då hade killen en koja pickus inställd i ett hörn som avstannat renoveringsobjekt för 20år tillbaka sen. Den såg dock rostfri och hel ut:). Kul när man ser sånt så man vet var sakerna ligger!:D
Be brave-drive British
-Morris Marina 1,8
-Rover 220 Turbo
-Mini 1000
-Austin Mini 1000
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Inlägg av jocke.carlsson »

Dags för lite uppdatering.

Har fixat lite motorfästen och lite mer på framramen.

Motor/låd fäste, Använt orginal motorfäste och satt dit två kuddar till volvo 240 istället.

Bild


Bakre motorfästet på höger sidan, har även här använt mig av orginal och kapat av det lite och en kudde för 240.

Bild


Främre fäste med 240 kudde.

Bild


Och fronten gick dit oxå.

Bild

Ska försöka hinna få i hop ramen i framkant i veckan anars får det bli helgens projekt, sen är det dags för bakvagn....

Det tar nog aldrig slut känns det som vill ju bara dra ut å bränna.
Omega
Inlägg: 28
Blev medlem: 18 juni 2007 kl. 20:35
Ort: Huddinge

Inlägg av Omega »

Hej.
Verligen imponerande vilket jobb du lagt ner.Vilka fina svetsar du får till.
Ska bli riktigt kul å se bilen färdig.Hoppas du håller liv i tråden,med nya bilder och berättelser.
Har läst alla inläggen och kollat bilderna,verkligen inspirerande och trevligt.
Lycka till i fortsättningen och stort tack för titten.

Mvh,Janne(omega)
Av en slump blev det en koja,nu fattas bara en rutig keps,rallyhandskar och en lila rattmuff,sedan på med blydojjan.
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Re: Renovering av Pickup

Inlägg av jocke.carlsson »

Då är nästan framvagnen klar. Några stag kvar från framkant till tornen bara. Bilder kommer nog i helgen, får se vad tiden räcker till.
jocke.carlsson
Inlägg: 350
Blev medlem: 11 september 2005 kl. 17:49
Ort: Ulricehamn

Re: Renovering av Pickup

Inlägg av jocke.carlsson »

Då är det inte mycket kvar på framvagnen, ska göra nya fästen till casterstagen.

Håller på med fästet till generatorn men gasen tog slut till svetsen så det blev inte färdigt idag, får fixa det sista på det till helgen.

En lite bild som jag tog innan jag åkte hem igår kväll.

Bild
John Doe
Inaktivt konto
Inlägg: 1715
Blev medlem: 22 september 2007 kl. 20:14

Re: Renovering av Pickup

Inlägg av John Doe »

Liket lever :twisted: Fyfan vad snyggt det blir :wink: Keep up the good work dude
Skriv svar