1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Sådärja, nu var den startad också. Inga problem.
Ska nu bara montera i en stol så man kan ut och köra lite samt sätta fast mätaren i instrumentbrädan så den inte leker jojo när man kommer till en rondell
Sen är det bara att vänta på grejor från ögruppen där bilen kommer byggdes kvar....
Ska nu bara montera i en stol så man kan ut och köra lite samt sätta fast mätaren i instrumentbrädan så den inte leker jojo när man kommer till en rondell
Sen är det bara att vänta på grejor från ögruppen där bilen kommer byggdes kvar....
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Ser bra ut!
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Bara hoppas slutresultatet blir det åxå
Håller på att mickla i mina nya stolar....Inte helt utan att behöva vinkelslip och stora bubbaklubban....
Håller på att mickla i mina nya stolar....Inte helt utan att behöva vinkelslip och stora bubbaklubban....
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Bilder på bromsar fram och bak, samt en motorbild
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
När man ser en så här fin clubman vågar man ju aldrig dra fram sin gamla turbo-clubman ut gömmorna...
Snyggt jobbat! Nyfiken på att få se den på riktigt.
/ Joel
... och varför ska inte du med till England med en sån bra bil att åka med ??
Snyggt jobbat! Nyfiken på att få se den på riktigt.
/ Joel
... och varför ska inte du med till England med en sån bra bil att åka med ??
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
I dagens läge får man väl skylla på finanskrisen
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Finanskrisen har vänt!
Det blir IMM i England
Är ju inte sämre än att man kan ändra sig
Det blir IMM i England
Är ju inte sämre än att man kan ändra sig
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Finnanskrisen var inte så långvarig.
Bra jobbat! Nästan så Sverige blir tömt på kojor under IMM... Eller...Kanske inte. Det finns ju dom som har fler än en koja.
/ Joel
Bra jobbat! Nästan så Sverige blir tömt på kojor under IMM... Eller...Kanske inte. Det finns ju dom som har fler än en koja.
/ Joel
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Hur många har anmält sig via Mini Seven Club?
Jag kollade på Mini Club Swedens hemsida och där hittade man en lista på 14 team med 33 personer som skulle till England.
Det verkar bli många potentiella lagmedlemmar till landskampen mot Irland. Frågan är om det blir Kubb eller Frisbeekast som blir aktiviteten?
Jag kollade på Mini Club Swedens hemsida och där hittade man en lista på 14 team med 33 personer som skulle till England.
Det verkar bli många potentiella lagmedlemmar till landskampen mot Irland. Frågan är om det blir Kubb eller Frisbeekast som blir aktiviteten?
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Jag skickade lite info till IMM-tråden istället.
/ Joel
/ Joel
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Det såg bra ut och gick riktigt bra idag på vårmönstringen! Bra och snabbt jobbat! Kul med lite motorkonverteringar i detta nordliga land.
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
En tackar å bockar!
Måste bara dela med mig lite av vad som hände dagen innan, dvs i fredags kväll.
Hade legat i garaget å micklat med lite småsaker och skulle åka hem för att äta middag. När jag har en korsning och en rondell kvar bestämmer jag mig för att växla. Då hör jag ett ploiiiing duns duns.... skraaaaaap....
Min första tanke var att stanna och när så var gjort konstaterade jag att växellänkaget lossnat under spaken och släpade i marken. Ploiiiing ljudet lokaliserade jag till den bult som ska förbinda länkage och spak...
Jag gick tillbaka och hittade bulten, så det var bara att lyfta bilen och försöka åtgärda felet. Hittade dock ingen mutter i mitt garage så det blev improvisation, TA-TA!
När väl middagen var avklarad och bilen försiktigt körd till meckgaraget för ordentlig reparation kunde jag bara konstatera att mekanikern, -jag själv, inte gjort sitt jobb ordentligt... Hade nog inte dragit nån av bult/muttrarna till länkaget ordentligt
Men till dagen efter, till vårmönstringen, var bilen fit for fight!
Måste bara dela med mig lite av vad som hände dagen innan, dvs i fredags kväll.
Hade legat i garaget å micklat med lite småsaker och skulle åka hem för att äta middag. När jag har en korsning och en rondell kvar bestämmer jag mig för att växla. Då hör jag ett ploiiiing duns duns.... skraaaaaap....
Min första tanke var att stanna och när så var gjort konstaterade jag att växellänkaget lossnat under spaken och släpade i marken. Ploiiiing ljudet lokaliserade jag till den bult som ska förbinda länkage och spak...
Jag gick tillbaka och hittade bulten, så det var bara att lyfta bilen och försöka åtgärda felet. Hittade dock ingen mutter i mitt garage så det blev improvisation, TA-TA!
När väl middagen var avklarad och bilen försiktigt körd till meckgaraget för ordentlig reparation kunde jag bara konstatera att mekanikern, -jag själv, inte gjort sitt jobb ordentligt... Hade nog inte dragit nån av bult/muttrarna till länkaget ordentligt
Men till dagen efter, till vårmönstringen, var bilen fit for fight!
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
När jag har en korsning och en rondell kvar bestämmer jag mig för att växla. Då hör jag ett ploiiiing duns duns.... skraaaaaap....
vadå? menar du att man hör skruvar plinga när dom lossnar i din koja? har du nåt hemliht knep på tystafronten?
vadå? menar du att man hör skruvar plinga när dom lossnar i din koja? har du nåt hemliht knep på tystafronten?
mini pickùp 850 67-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
mini 1380 79-
mini clubman 1000 71-
mini clubman 1000 72-
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
swift motorn gör sitt till , har nu kört 300 mil med min swift mini, och visst e den tystare men i motorvägs fart och vid fullgas acc låter den som en R1 mc ....
/Ola
www.faroutracing.nu
/Ola
www.faroutracing.nu
"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.
"Horsepower" is how fast you hit the fence.
"Torque" is how far you take the fence with you.
Re: 1275GT -75 Nu med Swiftmotor
Den enda anledningen till att jag hörde när bulten lossnade var att den ramlade ner på avgasröret(ploiiiing-ljudet) som ligger under, som tur var.
I övrigt kan jag hålla med Ola om att den är tystare när man kör lugnt och sansat, men ryter rätt bra när man pressar den lite
I övrigt kan jag hålla med Ola om att den är tystare när man kör lugnt och sansat, men ryter rätt bra när man pressar den lite