ville bara rekommendera

Däck och fälgdiskussion
Tobbe

ville bara rekommendera

Inlägg av Tobbe »

beställde däck på däck online 10 tummare märke Falken rekommenderade till farter på upp till 210 km/h för 1400 spänn framkört till dörren och dom kom på 2 arbetsdagar det är svår slaget
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

var?

Inlägg av johan_palm »

vart beställde du?
Jesse

Inlägg av Jesse »

Tobbe

Inlägg av Tobbe »

yes det menar jag
bettyboop
Inlägg: 54
Blev medlem: 22 juni 2005 kl. 23:42
Ort: Sundsvall

Inlägg av bettyboop »

vad beställde du för dim?
Fanns de nå breda?
Betty Boop
mickef

Re: ville bara rekommendera

Inlägg av mickef »

Tobbe skrev:beställde däck på däck online 10 tummare märke Falken rekommenderade till farter på upp till 210 km/h för 1400 spänn framkört till dörren och dom kom på 2 arbetsdagar det är svår slaget
Grattis då tjänade du just 100:-
Vi tar 2000:- och då ingår montering och balansering (ca 500:-)
Så istället för att gynna din lokala däckhandlare så ger du vinsten till en grossist som inte direkt har några kostnader .
Inte undra på att vi däckhandlare måste höja priserna.
tallefjanten
Inlägg: 327
Blev medlem: 28 november 2004 kl. 18:29
Ort: Krokom

Inlägg av tallefjanten »

ja höj priserna bara! då handlar folk ännu mer online!
Fjädring???
det ska man ha i sängen inte i bilen.
+ att chevrolet är ett koreansk bilmärke.
Användarens profilbild
cooperS
Inlägg: 80
Blev medlem: 12 februari 2005 kl. 16:07
Ort: Malmö

Dyra däck

Inlägg av cooperS »

Köpte däck till min Jaguar och tjänade 850kr/däck jämfört med en lokal däckhandlare, hade skillnaden varit mindre så hade jag nyttjat den lokale handlaren.
PS. Det var samma märke och dimention på däcken.
mickef

Re: Dyra däck

Inlägg av mickef »

cooperS skrev:Köpte däck till min Jaguar och tjänade 850kr/däck jämfört med en lokal däckhandlare, hade skillnaden varit mindre så hade jag nyttjat den lokale handlaren.
PS. Det var samma märke och dimention på däcken.
Är det sånna skilnader förstår jag också att man köper dom på internet (köper själv mina däck till kojjan från england då vi inte har någon rabatt på motorsports avdelningarna) men standard dimensionerna tjänar man inte på att beställa från internet , istället får man sura blickar från dom som måste lägga om dom .
Mini me

Andra lokala däckhandlara i all ära,

Inlägg av Mini me »

men jag har som tur en lokal påläggare för dack online...

Jag handlar inte lokalt mera, sista gången så fick jag ett pris när jag lamnade bilen, och med våran firma avtal så skulle det bli så billigt ja, sa han, men när jag skulle hämta bilen, så var priset höjt med 1000 spänn... Jag klagade, men va fan, han skulle ha dom pengarna, eller så kunne han kranga av däcken igen, och lamna bilen på fälgarna... Handlar inte lokalt efter detta...
Skriv svar