Köpa en från 1996-1999 eller så...

Prata om vad du vill
Andykidden

Köpa en från 1996-1999 eller så...

Inlägg av Andykidden »

Hej!



Skrev detta inlägg på Coopersweden också, men de sa att det var bättre här eftersom ni gillar den gamla modellen :)



"Jag tycker att den gamla (den gamla karossen) minin är en riktigt tuff bil. Funderar starkt på att köpa en sådan.



Men, jag har ingen aning om vad det är för bil. Har aldrig kört någon. Eller känt på någon ens. Är det väldigt risig kvalite på dem? Vanliga fel? De är runt -98 :or som jag funderar på. Är de bullriga att åka i?



Självklart så måsta jag ju provköra en, men den närmaste jag har hittat är ca 17 mil bort, enkel väg. Då vill jag ju gärna ha lite mer kött på benen innan.



Är den lika trevlig som den är tuff?"
Crow

Inlägg av Crow »

Skulle vilja säga att,den e tuff å köra och ser bra ut.Coolaste små bilen som har gjorts 8)

Förresten,välkommen hit :D
Användarens profilbild
Bergström
Inlägg: 46
Blev medlem: 13 november 2004 kl. 20:35
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Bergström »

Var bor du? Kankse finns någon i närheten du kan kolla på.
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Tackar :)



Jag bor i Stenungsund, fem mil norr om Göteborg. Någon av er som finns nära det området som kan bjuda på en åktur så skulle jag bli väldigt glad :)



Men annars så kostar det ju "bara" runt en 500 kr att åka de antal milen som det gäller. Och det troligaste är ju att man köper eller :)



Hur är det med fel och brister?
steve

Inlägg av steve »

Kolla hjullager, ojämnt däckslitage,
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Inlägg av Per Eklund »

tjena.

Det är klart att du måste köpa en =). Finns ju ingen roligare bil att köra...

Men du kan ju köpa en äldre koja, är ju lite billigare, och då får du ju den gammla inredningen åxå.

//Per
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: Köpa en från 1996-1999 eller så...

Inlägg av Ubba »

Andykidden skrev:Är den lika trevlig som den är tuff?
Tjena, och som sagt, välkommen hit! :wink:



Den är minst lika trevlig som den är tuff! Grymt rolig att köra! Visst, det är väl inte världens bästa kvalitet kanske men de är samtidigt rätt lättmekade. Ja, dom är allt lite bullriga men det tycker jag är en del av grejen med kojorna. Normalt är det väl tyvärr rosten som tar dom och även -98orna ska man kolla. Vanligt är väl bland annat ramen runt fram- och bakruta, trösklar och bakvagnsfästet. Men visst, det går att hitta riktigt fina exemplar också! Rent mekaniskt tror jag väl inte att dom är så mycket sämre än någon annan men detta vet säkert andra mer om.



Till sist får du ju också väga in att du kommer få en bil som du inte kommer kunna slita dig ifrån! Har du väl blivit "kojabiten", ja då är det lätt att det sitter i... :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
mongoose

Inlägg av mongoose »

Beroende på vilken budget du har att röra dig med,så kan du ju således välja vilket skick på kojan du vill ha! Finns säkert mången kategorier på olika prisklasser,försöker statuera exempel nedan:

1. Mini 850,1000,obes,rostig,sunkiga bromsar= 0-2500 spänn

2. (lika ovan) bes,gör-det-själv-bil,ev.1100/1275motor=5000-15000spänn

3.Cooper,Cooper S mk1/mk2= Radhus-biff är fanimej inte så tokigt

Och om den är tuff att köra....låt antal medlemmar på detta forum tala sitt tydliga språk!



Full tilt /Mongoose
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Runt 40-60.000 kr är väl tanken.



Jag tar gärna den roligaste bilen för de pengarna... :)
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Hundkoja är iallafall en rolig bil att äga. Direkt man säger till vem som helst att man äger en koja tycker dom att det är spännande och vill gärna åka. Jag har haft min hundkoja i snart ett halvår och aldrig varken åkt eller kört nån.. så det blir spännande då jag får min att rulla om några år.. då kan jag berätta hur det känns att köra ;)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Var kan man hitta information om bilen? Sådana saker som vikt, längd, bredd? Bara för att det är lite kul :) (de modellerna runt -98 då)



Hoppas det blir så att jag skaffar en :) Ingen som har en över? Jag har en på gång men man vet ju aldrig.
Skriv svar