BMC Mini Clubman Saloon 1971

Visa upp din bil och läs om andras projekt
DirtBag

BMC Mini Clubman Saloon 1971

Inlägg av DirtBag »

De började med att jag skulla bara snygga till lite i motorrummet, Men slutade med att jag tog och rev ut allting :) Och nu är de snart dags för att grunda motorrummet.... De ska bli BRG :o



Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild





Tyvärr så är de dålig kvalite på bilderna.... Knäppte med mobilen 8)
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Trevligt "litet" projekt! :wink: Ungefär så som jag ska göra framöver...
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

hehe.. jo de skulle bara vara ett litet projekt men de vart ett ganska så stort i slutändan :D
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Idag har jag grundmålat motor rummet :D



Bild
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Så nu kan ni komma med en massa förslag på vad man ska göra med bilen :D Nu när hela framvagnen är bortplockad så går de lätt att göra modifikationer :)
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Ser riktigt bra ut det där.. hur har du målat? Lackat med sprutpistol färgburk eller målat? Ser ut som det är gjort riktigt med en sprutpistol eftersom det är så blankt
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Varken spray burk eller sprut pistol, Drog upp värmen som fan i garaget och sen ställde jag färg burken på en kaffebrygg så den blev varm å go.... Sen var de bara att pensla på, slipper dom flesta ränderna när karossen och färgen är ganska varm.... Men jag fick några ränder iaf, så jag funderar faktiskt på om jag ska slipa allt plåtrent igen och ta damma av färg sprutan för att få lite proffsigare look, är inte så snyggt med ränder i färgen :?
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo.. annars kan du ju bara sandpappra ner ränderna.. och fylla på där du sandpapprar så ska du ju få ett bra resultat.. men om du ska lacka det med någon färg sen så är det ju lika bra att du tar fram sprut-pistolen :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

jo jag tänkte göra de.... Då måste man ju damma av gamm sprut-pistolen och se om den fortfarande fungerar, har inte använt den sen man målade om moppen :lol:
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Hehe har du lackat nånting mer än moppen? du kanske har talang och vill dela med dig av din kunskap :) försöker nämligen att lära mig..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

hmm.... de var ju några år sedan man lackade räser moppen :wink:





Sen har jag bara lackat en järn bord med hammarlack på verkstan....



Men de är ganska lätt att spruta, de svåra är att ställa in sprutan med rätt lufttryck och färgmängd. De är bara att prova att skruva på skruvarna och provspruta hela tiden tills man får en bra träffbild och man inte får några "apelsinskal" i lacken då ser de ut som man har rollat bilen och de är ju inte så snyggt.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo precis.. har lackat två bilar förut.. och den ena var jag ganska nöjd med.. den andra så stressade jag ganska mycket och var inte så nogrann så det blev ju som det blev.. men ny färg fick den..

hur har du gjort då du plockade bort fronten på din? jag har plockat bort skärmarna på min clubman. Sitter den bara i punktsvetsat fronten med eller?
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

hehe... Min Clubbie är ombyggd till MK1 med flipfront i glasfiber 8) så när jag fäller fram "huven" så försvinner allting... kommer åt nästan överallt, hur bra som helst.......



I helgen ska jag förmodligen lacka motorn :D har köpt Ferrari röd att ha på blocket. kommer bli najs de
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Aha okej.. jo det är ju ganska smidigt med flipfront... och måste man ha värmebeständig färg då man lackar motorn? hur varm blir den på utsidan?
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Adjuun skrev:Aha okej.. jo det är ju ganska smidigt med flipfront... och måste man ha värmebeständig färg då man lackar motorn? hur varm blir den på utsidan?
Det där har jag också tänkt på. Jag har röd bromsoksfärg, tror ni det skulle funka?
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Skriv svar