BMC Mini Clubman Saloon 1971

Visa upp din bil och läs om andras projekt
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

nästan all Aluminium har jag slipat och klarlackat annars så har jag använt färgsputa med silver hammarlack, bli fin yta med färgsprutan då.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Aha låter ju bra.. ser verkligen bra ut på bilderna alltså..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

mmm.... oxå har jag målat framramen engång





Så den kan man plocka ihop framvagnen till helgen och kanske prov starta motorn när den sitter i ramen i garaget och se om de läker nå olja :?
palman

Inlägg av palman »

ser ju fint ut detta:D...jag målade min pärla i vanlig syntet färg..ska funka hur bra som helst tydligen..
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Inte helt fel de heller
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Dirtbag -> Det ska bli kul att träffa dig och se bilen här i Halmstad till sommarn! Jag tror bilen din kommer bli KANON när allt blir färdigt! :wink:
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Ubba skrev:Dirtbag -> Det ska bli kul att träffa dig och se bilen här i Halmstad till sommarn! Jag tror bilen din kommer bli KANON när allt blir färdigt! :wink:






tack tack..... Jag längtar som fan till sommarn nu så man får åka iväg till soliga Halmstad :)
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

WIIIHIIIII !!!!!!





Nu har man sprängt gränsen på 1000 besökare på mitt lilla projekt! :D
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Nu så har jag fått iordning på min "rör front" :) Så nu är de bara att slipa till lite och börja måla motorrummet. ska nog bara snabb måla allting nu, för jag ska lacka om bilen till vintern så de blir riktigt...... Man vill ju köra kojja NU!!!





Och grejerna som jag har beställt från MiniSport borde komma imorrn så de blir fullt upp i garaget i helgen :D
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Sweet! du får gärna slänga upp lite bilder så vi får se projektet :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

mmm... om ja de kunde.



För min 3G telefon har pajat, jag hade den i fickan när jag svetsade på fronten, sen dess startar den om HELA tiden typ varje 5 sec. lite små irriterande och nån riktig kamera har jag int. Men bilder kommer inom kort.
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Aha tråkigt.. men du får fixa bilder då du kan.. väntar med spänning :)
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

jajjemus.
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

Nu är de snart dags för första starten efter vinter sömnen :) Vart klart med de nya el-systemet igår nu ska de bara lindas in. och köpa nya tändkablar och lite glykol, sen kan jag vrida på nyckeln och ut å rejsa på stan :twisted:
DirtBag

Inlägg av DirtBag »

NU SÅ!!! Nu kör man kojja varje dag :) Efter man var upp till Ö-sund och fyllde på H-lastic fjädringen så går den som en dröm :D





Bilder kommer.
Skriv svar