Sida 1 av 1

När motorn ändå är ur?

Postat: 17 februari 2018 kl. 10:06
av kempe
Fortsätter att måla upp min 998 motor och ska byta alla packningar nu när motorn är ur.
Tänkte också byta tändningsgrejorna men inte så mycket mer.

Elller? Är det något mer jag borde passa på att byta när ändå motorn är ur, nerplockad och det är snö ute? Typ byta ett lager som alltid strular eller plana toppen?
Har inte märkt av några direkta problem el oljud då jag kört den men det kanske snabbt kan dyka upp nått som går att förhindra nu.

/j

Re: När motorn ändå är ur?

Postat: 5 mars 2018 kl. 08:35
av Hollywood Vampire
Checka läget med utgående packboxar/packningar vid vid de små kåporna innanför inre drivknutar, då det brukar läcka olja där! Går ifs att byta när motorn är på plats! Om du ändå har svänghjul/koppling loss kan du ju köpa och montera en DAM2821 från Minispares! En slags skyddsbricka som hindrar olja att spreja lamellen, såtillvida den utsatta packboxen i trans.kåpan säger goodbye!

http://minispares.com/product/Classic/C ... |Back%20to