Sida 1 av 1

mikuniförgasare

Postat: 8 mars 2017 kl. 23:38
av eken53
jahaja då är man koja ägare igen. Tävlade tidigare med koja och åkte då med en weber 45-a, men det är inte optimalt därför undrar jag om någon kör med Mikuniförgasare från motorcyckel och hur det funkar. min motor är trimmad 1275 ca 80-85 hk enligt tidigare ägare

Re: mikuniförgasare

Postat: 9 mars 2017 kl. 14:53
av Hollywood Vampire
Sökte oxå info här för ngr år sedan i ämnet Mikuni! Verkar vara fler som är nyfikna på det, än som kör med det i Sverige! (Tyvärr)
Finns/fanns några engelsmän som kör/körde med PHH 44 Mikunis!

https://www.youtube.com/watch?v=irpx9HfdNOk

Re: mikuniförgasare

Postat: 14 mars 2017 kl. 23:18
av jocke.carlsson
Flödesmässigt är de absolut inte sämre dock så lär det vara en del pyssel att få till bestyckning även på dem.

Effektmässigt tror jag inte du kommer märka någon skillnad på en väl intrimmad SU, Weber eller Mikuni med tanke på effektuttaget. En väl justerad SU är på det stora hela lika bra effektmässigt som Weber. Finns endel att läsa om SO vs Weber i vizards bok Tuning the A-series engine.

Re: mikuniförgasare

Postat: 16 mars 2017 kl. 19:40
av eken53
Tack Jocke för svaret. Skrotar nog tanken på Mikuniförgasare, men vet du om HS2 dubbla kan funka eller är dom för små? är öppen för alla förslag av förgasare men ej Weber

Re: mikuniförgasare

Postat: 16 mars 2017 kl. 20:18
av jocke.carlsson
Jag kan inte med säkerhet säga det då jag inte har någon direkt erfarenhet av just HS2, dock är jag övertygad om att det räcker mer än väl med tanke på att en singel HS4 klarar dryga 100 beroende på hur motorn är byggd så klart.

Det är mycket som har betydelse.

Jag skulle nog satsat på en singel hiff44 eller en HS4, lättare att justera och trimma enkelförgasare.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: mikuniförgasare

Postat: 16 mars 2017 kl. 20:45
av crowan
Jag har kört med dubbla hs2:or. Blir responsiv på gas, men inte lika mycket tryck på toppen jämfört med weber. Min 1275 hade då ca 75 hk.

Re: mikuniförgasare

Postat: 18 september 2017 kl. 11:31
av roberg
Kul att se dig på koja"banan" igen. På min racekombi byggde ja om en race mc 4brygga Rs flatslide till dubbla med ett egetbyggt insug. Det fungerade men kräver mycket utprovning (många munstycken och helst en rullande landsväg) för att bli optimalt. Bilen såldes till Norge innan jaga kom så långt -men kul att testa- slå gärna en signal om du vill veta mera- Roger Norberg