Hej!
Irriterade mig på att min bil hade ojämn tomgång som vandrade upp och ner, samt dog allt som oftast (inte alltid) då man kom till rödljus och liknande. Bytte brytare, rotor och fördelardosa, alla grejorna såg ut som att det var dags för byte. Ställde även tändningen så noga jag kunde enligt min haynes. Nya stift också. Kablarna är typ nya. Gången blev bättre, mindre ojämn. Dock vill varvet dippa ofta när man kopplar ur efter körning, tex vid rödljus. Tändningslampan flimrar till ibland, men den dör ej längre. Vad är det sannolikt att detta beror på tro?
Mvh K
Ojämn tomgång
Ojämn tomgång
Morris 850 '65
Re: Ojämn tomgång
Tror hollywoood.wampyren löste detta!
Se här: http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.p ... a.com/j/f/
Med feljusterad koppling trycker du vevaxeln onödigt hårt mot axial-lagren och med den brutala effekt din 850 har, så tar det på krafterna som behövs för att motorn ska orka rotera!
Sök på forumet om kopplingsjustering så lär du hitta lämplig metod.
Se här: http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.p ... a.com/j/f/
Med feljusterad koppling trycker du vevaxeln onödigt hårt mot axial-lagren och med den brutala effekt din 850 har, så tar det på krafterna som behövs för att motorn ska orka rotera!
Sök på forumet om kopplingsjustering så lär du hitta lämplig metod.
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!