Fjädringsdom + Oljetempgivare

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Bonneville
Inlägg: 7
Blev medlem: 4 juli 2012 kl. 20:17
Ort: Ale

Fjädringsdom + Oljetempgivare

Inlägg av Bonneville »

Hej alla.. Monterade tillbaka motor för ett tag sen och nu på med elen, och alldeles ovanför överströmmningsventilen för oljan fann jag en temp sensor!
Varför, det finns ingen oljetemp mätare i bilen. Vad gör sensorn för nytta?
Tänkte pilla loss fjädringsstrutarna fram men, mitt gamla hemmagjorda verktyg passar inte. Vilken gänga är det i gummidonen. Bilen är en MPI -97. MVH Reine
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Fjädringsdom + Oljetempgivare

Inlägg av Cooper-74 »

Oljetempsensor vete tusan, säker på att den inte ska gå till oljetryckslampan?

Men M14 till fjädringsdonen är jag liiite säkrare på, men sök för säkerhets skull här på forumet :wink:
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Bonneville
Inlägg: 7
Blev medlem: 4 juli 2012 kl. 20:17
Ort: Ale

Re: Fjädringsdom + Oljetempgivare

Inlägg av Bonneville »

Tackar för svaret angående gummidonet, det löste ett problem. Det andra som är gäller varför det är en tempgivare är monterad i motorblock kvarstår, har kollat och det är en temp prob monterad. plockade loss den koppla upp den mot ett mätinstrument och kokade den. Kan det vara så att motorerna monterades med temp givare för att passa de med mätare och de utan mätare ? Se bara på höger kontra vänsterstyrda kojor.
Har faktiskt en fråga till, om..man vill byta ratt i en koja med krockkudde till en utan hur lura bilens elektronik ? MVH Reine.
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Fjädringsdom + Oljetempgivare

Inlägg av RAINIER »

Mini MPI Sportspack hade en oljetempmätare. En icke Sportspack har samma kabelstam, men utan mätare monterade.
Modern cars are nothing but visual pollution !
Skriv svar