Luftintag till värmaren
Postat: 28 januari 2016 kl. 07:53
Vet inte riktigt vilken kategori detta ska hamna under egentligen men nu får det bli kaross och exteriör.
Jag plockade ur främre höger gummi-kon till fjädringen igår för byte. För att få plats med kompressionsverktyget fick jag ta bort luftintaget till värmaren. Kunde snabbt konstatera att det som jag föreställt mig vara en original installation är något slags hemmabygge (får erkänna att jag inte har tittat närmare på det förut). Ett 90º plåtrör går från intaget till kupén och ut genom ett hål i höger innerskärm. Där är en slang ansluten som går mot fronten.
Hur ska det se ut på en 1968 mk2 Countryman? Ska dessa ha en slang genom motorrummet till fronten av bilen likt mk1 eller är det någon annan lösning? Googlar man bilder så är de flesta högerstyrda, utan värmare eller modifierade så det är svårt att veta...
Jag plockade ur främre höger gummi-kon till fjädringen igår för byte. För att få plats med kompressionsverktyget fick jag ta bort luftintaget till värmaren. Kunde snabbt konstatera att det som jag föreställt mig vara en original installation är något slags hemmabygge (får erkänna att jag inte har tittat närmare på det förut). Ett 90º plåtrör går från intaget till kupén och ut genom ett hål i höger innerskärm. Där är en slang ansluten som går mot fronten.
Hur ska det se ut på en 1968 mk2 Countryman? Ska dessa ha en slang genom motorrummet till fronten av bilen likt mk1 eller är det någon annan lösning? Googlar man bilder så är de flesta högerstyrda, utan värmare eller modifierade så det är svårt att veta...