Sida 1 av 1

7 port

Postat: 21 november 2015 kl. 18:55
av mini2fast4u
Någon här med erfarenhet av 7 port? Finns ju lite o välja på.

Re: 7 port

Postat: 24 november 2015 kl. 11:09
av Hollywood Vampire
Känns som att det är föga användare av 7 portare här på forumet! Jag har själv sneglat på dessa, men även kollat på Finska Elmer Racings 8 portstopp!

Re: 7 port

Postat: 30 november 2015 kl. 19:03
av mini2fast4u
Mycket jobb runt i kring med 8 port. En 7 port kan man använda original grenrör, kamaxel, och ventiler. Dock är det ju så att det ska få plats under en round nose också.

Re: 7 port

Postat: 30 november 2015 kl. 22:34
av mini2fast4u
555873159984_ml.png
555873159984_ml.png (272.08 KiB) Visad 5351 gånger
Ser lockande ut

Re: 7 port

Postat: 1 december 2015 kl. 00:17
av Hollywood Vampire
Mycket jobb runt i kring med 8 port
Jo, sånär kamaxeln som du kan välja vilken du vill med Elmers 8-ports topp!
Det där med "fritt val" av A-motor/kamaxel var en av deras visioner med den toppen. Vet inte ifall de kommit igång med produktion av 1275cc toppar ännu!

Men det får du kolla själv! ;)

Re: 7 port

Postat: 1 december 2015 kl. 19:46
av EXCEL,PATRIK.
Hej.
Pratade med en dansk kille på SSM i somras som kör en koja med 8 ports topp och Lucas sprut. Bromsad till 146 hk :D
Tyvärr så gick bränslepumpen sönder på kvalet, men så länge det höll så gick det riktigt bra.

Hälsningar
Patrik

Re: 7 port

Postat: 24 januari 2016 kl. 21:11
av mini2fast4u
IMG_20160123_200624-600x600.jpg
IMG_20160123_200624-600x600.jpg (81.46 KiB) Visad 2698 gånger
Det bev en 7 portare till slut. Håller på att färdigställa motorn nu.

Re: 7 port

Postat: 25 januari 2016 kl. 08:25
av tvr
Oj, här var det påkostat!
Ska bli intressant att höra/se om du får in den under huven. Måste ju bli extremt trångt.
Vad mer är gjort med motorn? Vilken borrning? Vad siktar du på för effekt?
Vad blir det för insprutning?


Hade varit kul att bygga något liknande men jag har liksom svårt att motivera mig att lägga så mycket pengar. Som bekant är det ju inte bara toppen utan resten av motorn, växellådan och övriga drivlinan som behöver modifieras om det ska vara någon poäng med det.
En motor med BMW K-topp hade också varit intressant att bygga men den lär ju inte heller vara lätt att få plats med.