Handla från England

Motorrelaterad underhållning
Goopher

Handla från England

Inlägg av Goopher »

Funderar på att handla från andra sidan pölen.
Är det någon som har erfarenhet av det?
Är det svårt och blir det mycket billigare eller äter frakten upp allt som man kan spara på lite billigare priser.
Tänkte inhandla i första hand skärmbreddare lite lysen och lite annat smått och gott.
Tacksam för svar.

Ge gärna exempel på länkar till bra återförsäljare.
Användarens profilbild
kerguelair
Inlägg: 385
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 22:21
Ort: Värmdö

oversea

Inlägg av kerguelair »

de flesta firmorna på andra sidan pölen skickar med ups, skypack eller andra . Det är där priskillnaden ligger, så det är vettigt att gruppera beställningarna.
Småsaker (alltså riktigt små grejor som ryms i ett pytte paket kan vara intressanta att köpa i USA. (Dem vet inte vad moms är för nåt :-)
Större grejor ser tullen direkt.
Har noterat en viss tendens hos säljarna att använda jätte kartonger av nån mysko orsak...
minispares.com är en bra länk. Tänk bara på att grejorna där r oftast tänkta passa till högerstyrda bilar...
Why do the English drink warm beer? Lucas made the refrigerators, too.
pickupkalle
Inlägg: 534
Blev medlem: 16 november 2004 kl. 20:48
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av pickupkalle »

minispares kan jag rekomendera,väldigt snabb leverans,frakten är satt till 25£ sen vet jag inte hur mkt du kan beställa för att komma över dom fraktkostnaderna,det sista paketet jag fick därifrån vägde 18kg och var 120ggr40ggr50cm och det kostade 25,18£,och som föregående talare,kolla om delarna är till höger eller vänsterstyrd samt hur många delar du beställer,kan stå både pair och each på samma vara,blev många fel på sista beställningen,självförvållat såklart :)
Bilar utan Turbo suger........

Mini pickup -67
Audi A6 quattro s-line -05
Goopher

Inlägg av Goopher »

Okej tack..
Då är det bara att klicka runt på sidorna och öva upp skolengelskan igen då å se vad dom kan erbjuda.. :)
Skriv svar