Ha kvar eller sälja vid nybygge! Läs gärna!

Visa upp din bil och läs om andras projekt
lambormini
Inlägg: 22
Blev medlem: 3 oktober 2010 kl. 23:47
Ort: Gislaved

Ha kvar eller sälja vid nybygge! Läs gärna!

Inlägg av lambormini »

Hejsan alla killar och tjejer! nu är det som så här att orginal kojjan jag haft sedan 9år tillbaka börjar bli lite avdankad på sina ställen, fler och fler problem ställer till saker varje år med den. dock älskar jag den över allt annat då det var en present ifrån min far på min 16års dag. "kul bil att börja övningsköra i" :P
under alla dessa år har jag alltid velat ha mer kraft och krut i den lilla plutten. och har med tiden bestämt mig för att jag vill förverkliga drömmen om att bygga en tvätt äkta Zcars med hayabusa motor.
Det ända som hindrar mig ifrån att börja bygget är om jag ska ta kojjan jag redan har "98års modell" och sälja av en massa delar ifrån den, eller sälja den i befintligt skick och köpa en gammal sleten häck och börja bygget på den.

skulle verkligen uppskatta svar på detta!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Ha kvar eller sälja vid nybygge! Läs gärna!

Inlägg av Hollywood Vampire »

Den -98 du fick av din far i 16-års present och som går på dekis idag, kanske har ett affektionsvärde för dig i framtiden?

Vidare till om har du sonderat terrängen kring ex.vis halvfärdiga koja-objekt som finns till salu, och som du därifrån kan bygga en renodlad Zcar på?
Användarens profilbild
EXCEL,PATRIK.
Inlägg: 446
Blev medlem: 29 augusti 2010 kl. 20:31
Ort: Lund

Re: Ha kvar eller sälja vid nybygge! Läs gärna!

Inlägg av EXCEL,PATRIK. »

Hej.
Ett lätt svar på en svår fråga, sälj inte din 98 Behåll den och renovera den och kör som fin bil.
Köp en gammal rostig Mini 1000 från 70 talet eller tidigare och bygg din zcar.

Hälsningar
Patrik.
Husets leklåda består av.
MINI 1275GT 1975, Midas Gold 1987, Lotus Excel SE 1987, Triumph Tiger T110 1954. Frugans Morris Minor serie 2 1954.
Användarens profilbild
Gerry
Inlägg: 287
Blev medlem: 15 mars 2005 kl. 11:27
Ort: Norrköping
Kontakt:

Re: Ha kvar eller sälja vid nybygge! Läs gärna!

Inlägg av Gerry »

Jag håller med Patrik.
Tänk på att rost är billigare OCH lättare än kolfiber!!
Skriv svar