Nostalgia Racing Days Mantorp 22-23-24 Aug

Kommande träffar och eftersnack
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Nostalgia Racing Days Mantorp 22-23-24 Aug

Inlägg av Hollywood Vampire »

Några av er som ska dit? RHK/Historic Racing kör ånyo på Mantorp Park i år.

I dagsläget över 150 bilar anmälda: http://www.svenskracing.se/anmalan/pdf/ ... p?race=477

Kostar hur mycket i entré?? http://www.tickster.com/sv/events/81tn6rgep1w6y3h
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Nostalgia Racing Days Mantorp 22-23-24 Aug

Inlägg av Hollywood Vampire »

Liten rapport från Mantorp Park och lördagens körningar.. Hela kopplet med kojor i 1000-cupen gjorde upp i regn! Det intressanta med lördagens tidsträning och följande heat var en 998cc Cooper som gjorde v ä l d i g t bra ifrån sig och klådde samtliga 970 S! En SAAB 2-taktare låg alltjämt i täten och fajtades med kojorna. (jag rabblar varken namn eller resultat, utan hänvisar till länken längst ner) Häftigast under lördagen var nog just den 998cc Cooper som hävdade sig så markant! Fick en rapport från initierad på läktaren lite senare att 998cc föraren vart diskvalificerad pga omkörning under gulflagg!

Bild
Bilen ovan är en riktigt sjysst 1275 GT som är ett riktigt fint bygge. Väldigt mycket 70s-stuck på denna vilket ju enligt mig aldrig är fel! ;)
Fälgarna som sitter på bilen är gamla JP MK4 12x7" och detta tillsammans med övriga attribut fick mig att längta till garaget! 8)
Denna gick i klassen Standard, GT, GTS 66-71 och körde sitt premiär-race!

Bild
Den här bilen och förare gjorde ett fantastiskt race under lördagen. Det var vansinnigt kul att se 3st kojor ligga och fajtas. För då banan torkat något inför racet i klassen Standard över 1000cc -65 å dominerade jänkarna (Ford Falcon & Mustang) och kojorna hade sin "egna" fajt om än inom topp 5! :) (bilden är dock tagen vid ett annat tillfälle)

Söndagens heat i ovannämnda klasser gick enligt rapport per tfn i torrt väglag, vilket förändrade lördagens hedrande höga placeringar för hundkojor! Nu är det bara Falkenberg & RHK finalen kvar 12-14 september, men det får någon annan rapportera ifrån! :)
http://www.raceresults.se/Results/tabid ... acing+Days
Cooper-74
Inlägg: 919
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 01:42

Re: Nostalgia Racing Days Mantorp 22-23-24 Aug

Inlägg av Cooper-74 »

Imponerande att hitta en så tidig GT i detta landet :wink:
Vad körde GTn på för däck? Gissar du kikade lte på dom.
Kanske Yokohama 048or?
Inte mycket annat som passar..

Lika imponerande att en 998a kan slå alla 970, den motorn måste vara nåt sjusärdeles speciellt bra trimmad!
Fast kör den med coopern's 1/4" tjocka bromsskivor kan den bromsa sig förbi det mesta :lol: :lol: :lol: :lol:
Om Joseph Lucas uppfann mörkret så är det Robert Bosch som står för alla svarta hål i rymden!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Nostalgia Racing Days Mantorp 22-23-24 Aug

Inlägg av Hollywood Vampire »

Kanske Yokohama 048or?
Tror det var något sådant.
den motorn måste vara nåt sjusärdeles speciellt bra trimmad
Fick lite inside info kring 998cc motorn och den är trimmad sjusärdeles speciellt bra, och det inom reglementets ramar!
Bromsarna vet jag mindre om.

En rättning när jag ånyo tittar på resultatet ifrån heat 1 under lördagen visar att just den 998cc Coopern sopade rent och kapade första plats!
Eloge! :D
Det var tydligen en 970 S som körde om under gulflagg...
Skriv svar