Kopplingen har lagt av

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Kopplingen har lagt av

Inlägg av Hollywood Vampire »

Den långa passar! Har dock som du reflekterat banjofattning i ändarna ist för original!
Användarens profilbild
emilkarl
Inlägg: 41
Blev medlem: 3 juni 2014 kl. 10:23
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Kopplingen har lagt av

Inlägg av emilkarl »

Fint! Funderar på om man ska beställa med lite bra o ha grejer för o slå ut frakten lite? Några delar, packningar eller annat som skulle kunna vara bra att ha framöver, typ förslitningsgrejer...
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Kopplingen har lagt av

Inlägg av Hollywood Vampire »

En fiffig grej kan ju vara att du läser i din Haynes kring de olika "check-points" typ "inspektera blabla var 500mil, byt om det är.."
Det brukar vara i början av Haynes handböckerna som dom listar allmän koll på vitala delar som smörjning såväl motor som hjulupphängningar.
Vidare tändning/laddning och bränsletillförsel!

Lite sarkastiskt så kan jag uttrycka det så här; Nu har du börjat sortera ut bilen, men du kommer förmodligen aldrig avsluta det!
Dvs saker och ting kommer gå på långlunch, och det kan vara svårt att sia i vad som (kanske) kommer härnäst! :)
Användarens profilbild
emilkarl
Inlägg: 41
Blev medlem: 3 juni 2014 kl. 10:23
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Kopplingen har lagt av

Inlägg av emilkarl »

Yes. I will :) Har märkt att det dyker upp grejer konstant, speciellt med en bil som stått så mycket som denna har gjort. Bara gått 1700 mil de senaste 20 åren så det lär väl finnas mycket torrt gummi. Det har jag räknat med, men jag är total nybörjare på att mecka med bilar så det är ju perfekt att få lite handledning här och kunna kika i handboken hur man löser saker o ting.
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Re: Kopplingen har lagt av

Inlägg av crowan »

Passa bara så den långa slangen passar till vänsterstyrd bil. Jag har en stålomspunnen som jag trodde skulle passa, men det visade sig vara till en högerstyrd.
clubman 1330
Skriv svar