Kör med 10" nu men vill öka till 12 lr 13", fördelar nackdelar?
Hur breda får dom max vara?
Kör en -70, men ska vara bytt framvagn.
Kan man se till vilken och hur isf?
Som man ser på bilderna så ser det jättefint med plats för större hjul
Råd och speciellt bredd?[img=http://forumbilder.se/DDN92/img-2228.jpg?width=150]
12" lr 13"
Re: 12" lr 13"
kanon, hur brett vågar man gå? vad har du?
Re: 12" lr 13"
Jag skrev ju vad jag har på min koja... Hur brett man vågar gå?! Ptja, brett...
Re: 12" lr 13"
Jag skulle aldrig, aldrig byta från 10" till 13".
13" är rent ut sagt livsfarligt (med std. ram/hjulupphängning menar jag, total modifierade racer bilar är nåt helt annat). Jag har kört båda std. Sportpack Minis med 13" och Minis med alla möjliga eftermarknads 13" fälgar, men i båda fall är det helt värdelöst. Man kör Mini för sin oslagbara väghållning, men med 13" blir det värre än en 2CV med diagonal däck. Bilen blir otroligt känsligt för spårning i asfalten och om man samtidigt bromsar, då får man verkligen hålla ratten. Hela geometrien är förstört och hjullagren får mycket stryk.
Utseendemässigt kan 13" se balt ut, men det väger inte upp mot ett stort förlust i köregenskaperna.
Det som gäller är 10" eller 12" med 165 breda däck och självklart rätt hjulvinklar.
13" är rent ut sagt livsfarligt (med std. ram/hjulupphängning menar jag, total modifierade racer bilar är nåt helt annat). Jag har kört båda std. Sportpack Minis med 13" och Minis med alla möjliga eftermarknads 13" fälgar, men i båda fall är det helt värdelöst. Man kör Mini för sin oslagbara väghållning, men med 13" blir det värre än en 2CV med diagonal däck. Bilen blir otroligt känsligt för spårning i asfalten och om man samtidigt bromsar, då får man verkligen hålla ratten. Hela geometrien är förstört och hjullagren får mycket stryk.
Utseendemässigt kan 13" se balt ut, men det väger inte upp mot ett stort förlust i köregenskaperna.
Det som gäller är 10" eller 12" med 165 breda däck och självklart rätt hjulvinklar.
Modern cars are nothing but visual pollution !