fråga ang navkaplarna

Däck och fälgdiskussion
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Hackat! Igen...

Inlägg av Ubba »

Nähä mina kära vänner! Nu har jag ledsnat på det här! Gick in på Hundkoja.com nu ikväll och kollade, allt såg bra ut. Gick in en timme senare, då var allt borta igen och samma meddelande låg på första sidan som igår.

Jag hinner inte, orkar inte och vill inte lägga varje vaken minut på det här längre. Så fram tills jag vet hur jag kan lösa allting funderar jag på att stänga ner sidan. Det är inte webhotellet det är fel på, så mycket vet jag, utan själva forumsdelen som gör att folk tydligen kan ta sig in. Denna gången hade dom tagit sig in och stängt av mig från forumet, så jag kunde inte ens logga in. Dock tog det typ 20 sekunder att gå förbi det.

Det kan hjälpa att kanske uppdatera forumet till en nyare version eller nåt sånt, men som sagt, jag hinner inte just nu. Klockan är snart 01.00, jag börjar mitt 12-timmarspass om 4 timmar. Förstår om ni blir besvikna över det här men jag hoppas att ni förstår!

Det är kul att läsa att så många numera går in på Hundkoja.com dagligen och verkligen har tagit sidan till sig. Förresten, tack till alla som velat hjälpa till! Verkligen jättesnällt! Om ni verkligen vill hjälpa mig så ge er ut med ljus och lykta och få fatt i fanskapet som orsakat detta...

Jag KOMMER att lösa detta, frågan är bara hur och när. Jag hoppas verkligen att ni kommer att vänta på sidan och inte överge den helt.

Återkommer kanske med mer info imorgon. Måste i alla fall sova nu!

MVH Johan "Ubba" Åberg
Skogstokig Webmaster - Hundkoja.com
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
Iooor

Inlägg av Iooor »

Klart vi förstår att det inte är ditt fel och att du blir less på det.
Jag blir less på att dom tar bort min enda inspirationskälla i vintermörket.
Man blir så besviken på att folk inte kan ge fan i saker dom inte har med att göra.

Keep up the good work
Niobium

Ubba!

Inlägg av Niobium »

Ge inte upp Ubba!

Tyvärr kan jag för lite i driften ang forum för att kunna hjälpa till på något vettigt sätt.

Dock så bör det inte vara så svårt för webhotellet att se ip numret på den självutnämde Turkiska hackaren som älskar islam så mycket så det måste överglänsa vårt intresse för kojjor.

Varför inte klämma upp en text i fetstil på förstasidan att detta är ett svenskt forum och att om man väl vill hacka en sida och sprida sitt budskap så bör man iallf. kunna skriva det på engelska.

*Här hade jag tänkt skriva något som kunde uppfattas som rasistiskt och religonsförtryckande men jag avstod, så istället ska ta fram mina crayola kritor nu och göra nidbilder av muslimers profeter och turkar... True sandlådenivå precis som hackaren*
Användarens profilbild
Mazze
Inlägg: 322
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 23:02
Ort: Hudiksvall

Re: Ubba!

Inlägg av Mazze »

Niobium skrev: *Här hade jag tänkt skriva något som kunde uppfattas som rasistiskt och religonsförtryckande men jag avstod, så istället ska ta fram mina crayola kritor nu och göra nidbilder av muslimers profeter och turkar... True sandlådenivå precis som hackaren*
Passa på att bränna bilderna oxå, det verkar ju poppis i vissa kretsar... :wink:

Håller annars med de andra, ge inte upp Ubba! Hundkoja.com behövs.
/Mazze

"If it's stuck and it's not supposed to be, WD-40 it. If it's not stuck and it's supposed to be, duct tape it."
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av makervall »

Jadu, det är inte lätt. Jag hoppas och tror att alla förstår. Det är ju inte direkt så att du känar några pengar på oss...

Jobba på, jag kommer iaf att vänta. De andra kojforumen kan inte mäta sig med den kunskap och det engagemang som finns från medlämmarna här.

/Magnus
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

SUCK, jag hatar hackare!!!!

Stå på dig Ubba...
Användarens profilbild
crowan
Administratör
Inlägg: 1425
Blev medlem: 23 september 2005 kl. 20:14
Ort: Lund

Inlägg av crowan »

Håller helt med, inget annat forum på nätet ger så snabba och bra svar som här. Det är verkligen en lyckad kombination.

Om du hade kunnat få tag på IP numret ska man nog kunna sänka den j****la skithögen som håller på.

Men det kom upp på förslag innan, kanske inte hjälper mycket, men om man måste ha något slags ansökningsförfarande för att bli medlem.
jonsson

Inlägg av jonsson »

crowan skrev: Om du hade kunnat få tag på IP numret ska man nog kunna sänka den j****la skithögen som håller på.
Om de inte kör ssh över TOR? Jag tror nog inte de kör över sina egna linor precis. Givetvis går de via en slavmaskin, som lika väl kan vara din grannes dator. En liten trojan och saken är biff... Tråkigt att detta forum ska drabbas. Min kära vän Ubba har otur att bli drabbad och jag ska se till att hjälpa honom att täppa till eventuella säkerhetsluckor på stört. PHPBB är klart störst på webben och det finns massor av exploits. Det kan vara mycket svårt att uppdatera forumet innan exploiten används.

Nu fixar vi detta Ubba!
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Inlägg av Per Eklund »

Mycket tråkigt att forumet blivit hackat igen!

Såg medelandet han laggt upp... va ju så töntigt att man nästan skratta...
Man får vell hoppas att han känner sig riktigt stolt över sin prestation, han verkade ju vara det......tråkigt nog


Ubba kämpa på!
detta är ett för bra forum för att läggas ner :)
lcronvall
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 oktober 2005 kl. 22:39

Inlägg av lcronvall »

Man kan inte bli annat än förbannad. Ungefär som häromdan när jag kom körande genom byn på väg upp till macken för att tanka.Det small till och jag trodde det var något i bagagerummet som välte. När jag stannade vid macken kollade jag där bak och det såg normalt ut. Det som small var någon som hade kastat en snöboll i sidan på bilen. Precis lika onödigt som detta som hänt forumet,om än på en lite annan nivå.
Hoppas att du inte ger upp nu Ubba! Det är ett bra forum och man kan hitta förslag och hjälp med det mesta vad det gäller kojan.
Skulle kunna utveckla detta ytterligare vad jag tycker om folk som håller på och förstör för andra oavsett om de är muslimer eller inte. Vill absolut inte skylla all jävelskap på arabvärlden, men del verkar som om en liten klick utav dem försöker få oss att göra det i alla fall.
Lars
Koja-76 utan tak
Machnow
Inlägg: 85
Blev medlem: 17 januari 2005 kl. 23:13
Ort: Borås

Inlägg av Machnow »

Är saken polisanmäld?
Vet inte om det hälper så mycket men det kanske hjälper eftersom han har hackat en jälva massa andra sidor, så det är kanske fler som anmält honnom.
Hur svårt kan det va?
Användarens profilbild
Ubba
Grundare & ägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 11 november 2004 kl. 10:06
Ort: Halmstad
Kontakt:

Inlägg av Ubba »

Hej igen allihopa!
Självklart ger jag inte upp! Hundkoja.com är och kommer förbli mitt lilla skötebarn. Det är därför jag blir så förbannad och uppgiven. Men det ordnar sig tids nog, det här är på tok för roligt för att lägga ner. Kul att ha gjort nåt som glädjer så många. Hade jag bara kunnat tillbringa mer tid här hemma så hade jag gärna haft det här forumet som ett "andra yrke".

Som min oerhört gode vän Henke (jonsson på forumet, tillika guru på allt vad datorer heter) skriver så tror jag ju knappast att hackerhelvetet sitter på eget IP, troligtvis använder han ett IP som kanske t o m är ditt eller mitt.

Jag ska göra allt som står i min makt för att lösa detta, vem vet, på andra sidan tunneln kanske vi kommer ut med en (om möjligt) ännu bättre sida! Kommer säkert att konsultera jonsson och tillsammans löser vi detta med bravur! Hittills har ingen lyckats stoppa mig med såna här skitfasoner och det lär dom inte heller göra så länge jag lever och andas!

Håll ut, mina vänner!

MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt Webmaster - Hundkoja.com
MVH Johan "Ubba" Åberg
Stolt grundare av Hundkoja.com
austin65

Inlägg av austin65 »

Du är kungen här i mini samhället Ubba. Hoppas du orkar fixa till sidan samt att förövarna träder fram så vi kan tilldela dom ett straff dom förtjänar.
Niobium

Straff

Inlägg av Niobium »

Staff för hackarna bör väl ske enligt deras lag.

Enlig muslimsk lag:

Man hugger av högra handen, vid upprepade brott huggs även den vänstra av.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

Väntar på sidan ubbe tror ingen kommer att överge denna sida. Bästa är kanske att låta den ligga nere ett tag så kanske han/hon/det tröttnar när det inte finns något att förstöra dom är ju trotts allt beroende av att någon har en hemsida som kan förstöras.

stå på dig

Mvh T
Skriv svar