YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!! ORDNAT
- Cooper MK II
- Inlägg: 157
- Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
- Ort: Hampetorp
YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!! ORDNAT
Har Nya Yokohama A 008 165 X 10 " till Cooper fälgar, 4,5 " sidan på däcken är så "bulliga" , att på bakhjulen, gör att däcken går ut alldeles för långt. det gör att jag kommer att få skador på lacken, och det vill jag under inga omständigheter ha.
Måste jag byta till standard fälg?
Blir det samma med 145 X 10 ?
Samt vilka fabrikat har sidor som är mer raka?
Har Cooper MK II där trummorna har 1/2 ingjuten spacer.
Thomas Karlsson
Måste jag byta till standard fälg?
Blir det samma med 145 X 10 ?
Samt vilka fabrikat har sidor som är mer raka?
Har Cooper MK II där trummorna har 1/2 ingjuten spacer.
Thomas Karlsson
Senast redigerad av Cooper MK II den 4 juni 2013 kl. 20:33, redigerad totalt 1 gånger.
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!!
På 60-talet kunde man väja mellan 3,5 och 4,5 tums Cooper fälgar. Båda hade 145 däck.
Om du har köpt repro 4,5" Cooper fälgar, då sticker de ut i alla fall, för att centrumet är svetsat 1cm fel så att fälgen sticker 1cm mer ut än en orginal Cooper fälg.
Om du har köpt repro 4,5" Cooper fälgar, då sticker de ut i alla fall, för att centrumet är svetsat 1cm fel så att fälgen sticker 1cm mer ut än en orginal Cooper fälg.
Modern cars are nothing but visual pollution !
- Cooper MK II
- Inlägg: 157
- Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
- Ort: Hampetorp
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!!
Hur vet jag om det är Cooper eller Cooper S fälgar. Vad jag vet så ska de vara original men kanske till Cooper S
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!!
Cooper och Cooper S hade samma fälgar. Standard fick man 3.5" och som option kunde man välja 4.5"
Vid en orginal 4.5" fälg sticker navkapseln ut 1 cm om man lägger en linjal över fälgkanten. Vid en repro fälg ligger navkapseln exakt jämt med fälgkanten.
Vid en orginal 4.5" fälg sticker navkapseln ut 1 cm om man lägger en linjal över fälgkanten. Vid en repro fälg ligger navkapseln exakt jämt med fälgkanten.
Modern cars are nothing but visual pollution !
- Cooper MK II
- Inlägg: 157
- Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
- Ort: Hampetorp
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!!
Då är det original, ska jag köpa Falken däck då, om så vilken sort? skall då ha 145 X 10 vad jag förstår eller? Blir det problem om jag använder mina fina pulverlackade Cooperfälgar då?
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!!
En tidig Cooper(typ 1961 -63) hade väl inte ventilerade fälgar/Cooper S fälgar?!RAINIER skrev:Cooper och Cooper S hade samma fälgar. Standard fick man 3.5" och som option kunde man välja 4.5"
Vid en orginal 4.5" fälg sticker navkapseln ut 1 cm om man lägger en linjal över fälgkanten. Vid en repro fälg ligger navkapseln exakt jämt med fälgkanten.
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!!
Du har rätt, det vara bara Cooper S som hade ventilerade fälgar. Men eftersom så många Cooper 997/998 som jag har sett har ventilerade fälgar, antog jag att alla Coopers hade det. Det var inte ens en option att ha ventilerade fälgar på en icke S.
Modern cars are nothing but visual pollution !
- Cooper MK II
- Inlägg: 157
- Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
- Ort: Hampetorp
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!!
Är det någon som vet om Falkon däcken är smalare i sidan " inte så bulliga som Yokohama A 008"
Lutar åt att jag får köpa 145 x 10 vill helst ha dem på 4,5" fälgarna men går inte det så får jag köpa bra begagnade 3,5" som jag pulverlackar.
Lutar åt att jag får köpa 145 x 10 vill helst ha dem på 4,5" fälgarna men går inte det så får jag köpa bra begagnade 3,5" som jag pulverlackar.
- Cooper MK II
- Inlägg: 157
- Blev medlem: 27 juni 2012 kl. 08:25
- Ort: Hampetorp
Re: YOKOHAMA FÖR BULLIGA !!! ORDNAT
Köpte Falken 145 x 10 passade perfekt på COOPER S fälgar.
Nu går inte däcken så långt ut att jag skadar lackeringen.
Yokohama däcken blev jag snabbt av med.
Thomas Karlsson
Nu går inte däcken så långt ut att jag skadar lackeringen.
Yokohama däcken blev jag snabbt av med.
Thomas Karlsson