Första hundkojan... 94:a

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
Landén
Inlägg: 103
Blev medlem: 12 februari 2013 kl. 22:10

Första hundkojan... 94:a

Inlägg av Landén »

Att övertala en fru till att köpa en bil gemensamt som knappt går att sitta i, krocksäker som ett mjölkpaket och överlag ganska skumt tillverkad bil kan vara hur spännande som helst. Men när jag satt där efter att ha förslagit det med guarden högt för att blocka eventuellt inkommade slag så hände det.

- Den är ju aaaaaaaaaas söt ju!!!!

- Ok? som i ja då eller? (guarden upp igen)

- Ja..

Typ så gick det till när vi åkte upp och kollade på den här.
Bild
[imgBild

Uploaded with ImageShack.us][/img]

Så nu skall i första skedet två rosthål i golvet svetsas och inredningen som luktar gammal kvarglömd gympasäck ordnas. Vidare skall ytrosten fram fixas ihop med ytrosten på trösklarna.

Ett oljeläckage skall fixas.

Innan jag åker ner till mina bilstereosponsorer och söker spons för detta objektet..

Det är allt som jag vet nu..
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av Hylsan »

grattis till tillökningen :lol:

var lite sugen själv när jag såg den på blocket, men då var den i sämre skick än jag hade önskat.

lycka till med projektet!
/T
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
johnson
Inlägg: 603
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 20:09
Ort: Skövde

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av johnson »

Ser riktigt mums ut!

Lycka till :)
minime
Inlägg: 14
Blev medlem: 7 juni 2012 kl. 21:45
Ort: Köping

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av minime »

Fin bil! Tuffa fälgar vad är det för sort? vet du eller nån annan? Skulle sitta fint på min 1275gt -75
Per Eklund
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 12:26
Ort: Åseda

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av Per Eklund »

Snygg bil! Har du planer att tävla i ljud?

Ser ut som Starmag fälgar.
Användarens profilbild
Landén
Inlägg: 103
Blev medlem: 12 februari 2013 kl. 22:10

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av Landén »

Vad kul med ett sånt livligt forum där folk läser och skriver med, brukar mest vara visningar på andra forum.

Hylsan: Visst fannsdet mer att göra än vad säljaren uppgav. Jag fick ner priset en del så jag är nöjd ändå. Alternativentill denna bilen var få.

Johnsson: Tackar den är mums.

minime: Tack, det är starmags 13 tum med 175 50 13 på. fick med Minilite 13tums med.

Per Eklund: Jag har inte bestämt mig än. Kojan är väl inte helt optimal att använda som tävlingsbil, men det är också en anledning att göra det. En av mina andra bilar )(wolksvagen Lupo) blev en renodlad bilstereobil på grund utav att den var hopplös att bygga i. Gillar sådana utmaningar så det är inte omöjligt.

Postar ett par bilder på min andra hobbybil som jag byggde från vrak förra vintern.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild[/img]


Bild
[/img]
Nu till det tråkiga. redan andra dagen av mitt kojaägande lyckades jag krocka den lite lätt.. :oops:
På utfarten från mitt jobb där det var torrt och fint (ingen snö) så hade en gatusopningsbil borstat grus. Dett låg i min fil och var ett ca 2cm tjock lager med rullgrus.. Med den bilen och dom däcken så kan man räkna ut med arslet och en krita hur lätt det var att få stopp. Så jag gjorde en lite touch med en buss.

Skadorna blev ett krossat lampglas, liten buckla på vänster skärm , och ett litet veck på den rostiga framplåten. Dvs alla saker som jag skulle byta ändå. Glömde säga att min själ fick sig en buckla med..

Så nu vill jag ha tips på ar man bör handla 2st framskärmar, frontplåt och 2st lampor och vad detta kan kosta i frakt från england?

Jag ger fan inte upp i alla fall.. Nu blir det snart renoveringstime..
lalaw
Inlägg: 235
Blev medlem: 13 juni 2005 kl. 22:24
Ort: Mölndal
Kontakt:

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av lalaw »

Frakt från England är rätt billigt. Beställde lite delar 15kg iförrgår till min MGB frakten gick på 29pund dvs 270kr.
Svenska posten vill ha mer än 300 kr för att skicka inom Sverige.
Till Elkojan har vi köpt en hel del delar från Minispares.
//Lars
Användarens profilbild
silverbullet 96
Inlägg: 666
Blev medlem: 15 juli 2009 kl. 12:06
Ort: Stehag

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av silverbullet 96 »

Congratulations on your purchase.

I also have a spi mini! The best in my non bias opinion :)

Postage from the UK ain't so bad. If you join the English forum ( the mini forum) there is discount from many of the suppliers! And sine the pound is so bad, so it's the time to buy!
Användarens profilbild
Landén
Inlägg: 103
Blev medlem: 12 februari 2013 kl. 22:10

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av Landén »

Lalaw: Det var inte farligt alls!

Silver bullit: Thanks! and thanks for tip. I read your thread before being a member here, and im impressed off your
craftmanship! And it looked as if you had an bit off an acident to, hope that your repair went well. I will become a member in uk and se what it will cost..
Användarens profilbild
Fekkeman
Inlägg: 460
Blev medlem: 15 oktober 2007 kl. 12:39
Ort: Åhus

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av Fekkeman »

Tycker den ser helrätt ut med den svarta färgen mot det kromade. Välkommen till forumet!
Användarens profilbild
Landén
Inlägg: 103
Blev medlem: 12 februari 2013 kl. 22:10

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av Landén »

Fekkeman skrev:Tycker den ser helrätt ut med den svarta färgen mot det kromade. Välkommen till forumet!
Jag vet... men samtidigt är jag farligt nära att halka till på "buyknappen" på stötfångare i kolfiber.. kan inte bestämma mig..
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av heemini »

Det finns hur mycket som helst att köpa till våra småttingar så lägg ett par mil på trippmätaren och låt det växa fram.
Bilen är jättesnygg! Om det vore min så skulle jag (så klart) satsa på en MKI grill och overriders på kromade stötfångare när du ändå ska fixa skadorna där fram.
Fick precis hem ett stort paket från Mini Spares med bl.a. den nya "MKI-mustachen" som är anpassad till MKIII och senare. 8)
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
FK
Inlägg: 24
Blev medlem: 4 november 2012 kl. 12:23
Ort: Järfälla

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av FK »

Hej! Fick hem mitt paket idag med 2 framskärmar o front, tog inte mer än en vecka att få hem dom!
220 pund kostade det mig totalt! Beställde från www.plminishop.com

Sjukt fin bil förresten! Grattis!
Användarens profilbild
RAINIER
Inlägg: 1458
Blev medlem: 12 april 2011 kl. 00:08
Ort: Södertälje

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av RAINIER »

heemini skrev:Fick precis hem ett stort paket från Mini Spares med bl.a. den nya "MKI-mustachen" som är anpassad till MKIII och senare. 8)
Det känner jag inte till. Hur är den anpassad?
Modern cars are nothing but visual pollution !
minime
Inlägg: 14
Blev medlem: 7 juni 2012 kl. 21:45
Ort: Köping

Re: Första hundkojan... 94:a

Inlägg av minime »

Ok tack för svaret. Du ska händelsevis inte sälja starmagsen? undrar om inte din bil vore snyggare med dom andra fälgarna? :)
Skriv svar