Min första Mini :) Mini 1000 -76

Visa upp din bil och läs om andras projekt
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Var en tur till garaget idag och sprutade lite body i bagaget. Vart väl skapligt, ser ju inte så orginal ut menförhoppningsvis kanske det dämpar lite ljud iallafall.

Bild
ramis
Inlägg: 50
Blev medlem: 30 november 2007 kl. 14:06
Ort: skoghall

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av ramis »

Verkar vara ett spännande projekt du har! Kanske ska åka från skoghall till kil och titta någon gång om man får? mvh johan
Mini taveller 68
Mini cooper 69
Bmc mini moke 80
Marcos 3l 69
Triumph 2,5 pi 69

saab 95 01
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Ja det kanske kunde gå och ordna en träff framåt sommaren kanske när det blivit lite mer ordning just nu efter vintern är garaget bara ett stort kaos med kartonger och delar överallt!!!
Men det vore intressant å träffa lite kojafolk i närheten finns det fler kanske man kunde ta en träff någonstans i Karlstad eller något.
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Fick ett paket idag från minisport :)
Sportpack skärmbreddare ;)
Ska nog bli en uppsättning med fälgar också framöver lutar mot 6x10 fälgar och eventuellt spacers om det behövs bak blir det alubromskivor så de har ju redan 1" breddare. Undrar om man kan montera sådana trummor fram också om man sätter i längre hjulbultarna? Någon som provat?
Bild
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Vart lite överraskad när minin var lackad idag :)
Farsan skulle på jobb till Polen idag å vara borta 3 veckor så det såg inte så bra ut med å hinna lacka.
Tydligen så har han legat i igår ;) äntligen kan man ta hem karossen till mitt garage och mecka!!
Ska ta å spraya body i hjulhusen och under bilen först när det ändå är papp på golvet hos farsan.

Bild

Bild

Skärmbreddarna ska lackas gröna med men det blir i samband med dörrarna och huv å baklucka när far kommer hem igen.
Lacken vart faktiskt rätt ok för att ha varit gjord i ett garage, ena skärmen rann färgen lite men borde gå bra att våtslipa och polera bort.
En mygga hade landat på andra skärmen med å lämnade lite spår och en vinge :( får se vad det går att göra åt det....
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Fått hem bilen till garaget så nu är det lite trångt igen :?
Fick huven lackad så provmonterade den. Såg väl ok ut lite stor springa mot rutan dock .

Bild

Sen köpte jag lite prylar till inredningen en dammask till handbromsen och ett handtag till handbromsen.
Röda sömmar mot svart blir snyggt samma som växelspaks damasken från paddy hopkirk som jag köpt tidigare.

Bild

Inte det viktigaste i nuläget men kul :)
Gjorde en beställning från minisport i måndags så dyker väl upp till veckan med lite nytt krom å matta till kupén
Användarens profilbild
Hylsan
Administratör
Inlägg: 2036
Blev medlem: 26 juni 2005 kl. 09:50
Ort: Hässleholm

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av Hylsan »

ser bra ut, funderade också lite på en svart/röd damask. Mycket snyggt!
Tomas Hylander - *admin*
Leyland Mini1000 '78 - "Blåmesen"
Mini -72 - "The Phantom"
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Ja svart å rött går ju bra ihop. Blir kanske inte matchande med bilen för övrigt (var ju tänkt å måla bilen röd först när jag beställde delar första gången) men tror det blir bra ändå.
Vart kan man få tag på klädsel som är svart med röda sömmar till ok pris då tro?
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Hämtat lite grejer som farsan provat pulverlacka, han köpte sig en spruta å lite färger sen en vanlig köks ugn att "baka" färgen i.
Går ju inte få in så stora saker men bakre länkarmarna gick fint å resultatet blev ganska om. Dom är ju rätt grova i ytan från början så det får man u leva med men det täckte bra å förhoppningsvis sitter det bra.
Bild
Annars händer inte så mycket har fått ett litet handikapp så blir dåligt med mekande :(
Bild
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Undrar lite vilken ordning allt ska sitta i "fjäderbenstornen" mot karossen.
Det som sitter på ramen är en tjock bricka ca 3-4 mm en tunnare bricka 1,5mm. Sedan har jag 1st bricka i gummi/polyuretan.
Vilken ordning ska dessa sitta och är den tjocka brickan något tidigare ägare satt istället för gummit? Eller är det en distans bara?
Bild
Användarens profilbild
Landén
Inlägg: 103
Blev medlem: 12 februari 2013 kl. 22:10

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av Landén »

Där sitter väl det bussningar mot karossen om jag ser rätt.. Snygg bil!
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av Hollywood Vampire »

"Tjockbrickan" (alt. om det är en snarlik Polyurethan-distans) mellan framvagn & kaross. Sedan den tunna som bricka!
Användarens profilbild
Landén
Inlägg: 103
Blev medlem: 12 februari 2013 kl. 22:10

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av Landén »

Tack Vampyren. det borde väl kunna ge rätt mycket vibrationsoljud om dom är dåliga? misstänker att det är så på min. men jag drar mig för att byta dom.
Användarens profilbild
LennieM
Inlägg: 96
Blev medlem: 31 juli 2012 kl. 08:07
Ort: Kil

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av LennieM »

Ok så de tjocka stålbrickorna som var med bilen kan jag kasta då om jag sätter dit de i polyuretan som jag köpt?
Användarens profilbild
Hollywood Vampire
Inlägg: 933
Blev medlem: 24 januari 2010 kl. 06:17
Ort: Nyköping

Re: Min första Mini :) Mini 1000 -76

Inlägg av Hollywood Vampire »

Landén skrev:Tack Vampyren. det borde väl kunna ge rätt mycket vibrationsoljud om dom är dåliga? misstänker att det är så på min. men jag drar mig för att byta dom.
Kanske lite OT i denna projekttråd, men du har väl en "ny" framvagn (1 fet bult/torn)? Vi kan PM:a vidare i ärendet!
Ok så de tjocka stålbrickorna som var med bilen kan jag kasta då om jag sätter dit de i polyuretan som jag köpt?
Kasta eller häng upp dom på väggen! :)
Skriv svar