Ny säsong, nya frågor!

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Ny säsong, nya frågor!

Inlägg av heemini »

Det går också att göra fynd på eBay ! Många butiker har även en eBay-shop.
Gå in på http://www.ebay.co.uk/ och sök på ex Classic mini, Austin
Handlade nyss en bränslepump från Wood&picettseller på eBay. Snabbt o smidigt och garanterat 100% säkert om man betalar med PayPal eftersom man då får pengarna tillbaka om prylen inte kommer fram.
/ Lasse
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
minijanne
Administratör
Inlägg: 2054
Blev medlem: 18 oktober 2008 kl. 21:28

Ny säsong, nya frågor!

Inlägg av minijanne »

heemini skrev:Det går också att göra fynd på eBay ! Många butiker har även en eBay-shop.
Gå in på http://www.ebay.co.uk/ och sök på ex Classic mini, Austin
Handlade nyss en bränslepump från Wood&picettseller på eBay. Snabbt o smidigt och garanterat 100% säkert om man betalar med PayPal eftersom man då får pengarna tillbaka om prylen inte kommer fram.
/ Lasse
Tänk på att vissa inte skickar till Sverige! Kolla i beskrivningen!
Användarens profilbild
heemini
Inlägg: 1466
Blev medlem: 6 december 2004 kl. 10:09
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Ny säsong, nya frågor!

Inlägg av heemini »

Det ser du direkt på annonsen! Om du registrerar dig som boende i Sverige så kommer fraktkostnaden upp bredvid priset. Men även om det inte gör det så kan det löna sig att läsa säljarens villkor. Ibland vill de bara ha en kontakt innan de skickar utanför den där ön som de ofta tror är hela världen.... :lol:
MKIII ´70
VTEC 1600 i fel bil
M-B c200 k
Användarens profilbild
hultarn
Inlägg: 221
Blev medlem: 9 augusti 2008 kl. 21:28
Ort: Öland!

Re: Ny säsong, nya frågor!

Inlägg av hultarn »

Drutten skrev:
heemini skrev:ALLT är mycket billigare när du köper direkt från England! :D
Håller fullkomligt med..... Jag betalade 14000:- för det jag köpte hos Jana första gången jag köpte delar, från England hade samma saker kostat ca 7000:- (snacka om snopet när jag märkte det)

Därefter har jag bara beställt småsaker från Sverige, (Pejas och Dalhems) Hade nog beställt från Jana om han hade haft en onlineshop, sen kostar ju postförskott nästan lika mkt som de saker jag beställt. Vissa saker skiljer sig dock VÄLDIGT mycket i pris mellan de Engelska sidorna så bered dig på forskning på hög nivå om du ska komma billigt undan :mrgreen:

Jag brukar göra ett excelark där jag lägger in priserna från 4-5 olika firmor på det jag ska ha. Sen finns ju inte allt hemma hos alla heller vilket blir jobbigt när du ska sammanställa beställningarna. Min rattadapter fanns endast hos Minisport och då får man betala ensam frakt från dem. De är rätt dyra jämfört med tex somerford och minispares. Därför beställer jag så lite som möjligt därifrån

Ett annat exempel är huvmärket jag beställt. Det kostade typ 13 pund från en firma och 70!!! pund från en annan så det är värt att ta sig den tiden att jämföra

Lycka till

Hoppas jag inte svamlade för mycket nu :wink:
Nej, du svamlade inte alls för mycket. Tvärtom var det mycket bra, och handen på hjärtat: jag gör likadant. Det lönar sig verkligen att kolla runt. Jag köper det mesta från Somerford, de är duktiga och personliga, det känns bra att få till svar "Hi Mats, nice to hear from you again!", men det händer trots det att jag köper något av någon av de större firmorna.
Sen är ju inte allt enbart pengar, det kan vara lite bökigare med större firmor, om något blir fel. Då kan det vara värt att betala några £ extra istället. Men, inte det dubbla (eller mer) !

//Mats
Morris 850 -65
Mini 1000 -75

Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70

XJR -98
Användarens profilbild
hultarn
Inlägg: 221
Blev medlem: 9 augusti 2008 kl. 21:28
Ort: Öland!

Re: Ny säsong, nya frågor!

Inlägg av hultarn »

heemini skrev:Det ser du direkt på annonsen! Om du registrerar dig som boende i Sverige så kommer fraktkostnaden upp bredvid priset. Men även om det inte gör det så kan det löna sig att läsa säljarens villkor. Ibland vill de bara ha en kontakt innan de skickar utanför den där ön som de ofta tror är hela världen.... :lol:
Ja, det brukar inte vara några svårigheter att få säljaren att skicka till Sverige, trots att han uppgett "endast UK".
Det är ju egentligen ingen skillnad för hans del, sedan vi gick med i EU.
Jag brukar skicka ett mail innan, och hittills har ingen nekat.

Jag köpte till och med en hel bil i UK via Ebay... 8)
Morris 850 -65
Mini 1000 -75

Kawasaki triple -71
Suzuki T250 -70

XJR -98
Henrik Larsen
Inlägg: 62
Blev medlem: 26 maj 2006 kl. 12:44
Ort: Härryda

Re: Ny säsong, nya frågor!

Inlägg av Henrik Larsen »

Tja.
Jag kör med Kent md266 och steg 1 kitt i min mini1000. Sjukt nöjd! Jag fick med både lyftare och dubbla "valve springs" sen fick jag byta oljepump till slotdrive. Har även jag duplex i min bil. Jag köper ALLT hos minispares. Har alldrig strulad:-) en gång glömde jag mitt tanklock på Shell, beställde ett nytt måndag em, och kunde hämta mitt nya på posten onsdag fm;-)
Austin Mini 1000, 1975
happy birthday mini (34 av 200)
Audi A6 2,4 v6 quattro
A.Schöblom
Inlägg: 74
Blev medlem: 26 maj 2011 kl. 20:59
Ort: Sundsvall

Re: Ny säsong, nya frågor!

Inlägg av A.Schöblom »

Edit; Beställning gjord!

En hel del att göra, crousing then 9e Juni. Beställde följande och hoppas att jag hinner sätta ihop allt! :meck:

C-AEG581 - 8x PUSH ROD 998 PERFORMANCE
C-AEG580 - CAM FOLLOWER ISKY TYPE HI-GRADE
BG2406 - WHEEL ARCH SIDE STRIP IN STAINLESS
C-AJJ3324 - LIGHT DUPLEX GEARS/CHAIN SET GENUINE AE CAST KIT, OE QUALITY
2A759 - Locket


Mvh // Andreas M
Projekt tråd för "lilla röda" Austin Mini -76
( http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=8671 )
Skriv svar