EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av minitokig »

Användarens profilbild
mickemicke
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 april 2010 kl. 16:24
Ort: Bollebygd

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av mickemicke »

Åkte till bilprovningen å vägde bilen idag, 530kg varav 352kg på framaxeln å 178kg där bak.
Det är sköj att göra "stoppis" med kojan =)) kanske dax att montera wheel-bars där fram.
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av minitokig »

mickemicke skrev:Åkte till bilprovningen å vägde bilen idag, 530kg varav 352kg på framaxeln å 178kg där bak.
Det är sköj att göra "stoppis" med kojan =)) kanske dax att montera wheel-bars där fram.
Är det denna bil som byggdes i GBG-trakten och som besiktigades med sandsäckar i bagaget och en kraftig kille som satt i passagerarsätet under hela besiktningen?
Användarens profilbild
mickemicke
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 april 2010 kl. 16:24
Ort: Bollebygd

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av mickemicke »

Vet inte om jag kan kalla mig för kraftig precis :) Jag byggde den om jag minns rätt, så var det 1995 och besiktigade den i Kungälv, jag satte ett stopp under gaspedalen på den iom det sitter i en 1300 med en lite roligare kam än originalet, Ville inte att dom skulle märka att den gick så bra som den gjorde,men nu när jag besiktigade den så var stoppet borta och då flinade dom bara när dom provkörde den. =)
Användarens profilbild
minicab
Inlägg: 285
Blev medlem: 18 april 2005 kl. 23:42
Ort: Kinnared
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av minicab »

Jag kände till en som fick ha sandsäckar i bagageutrummet som var i en gul färg. Den såg ut som en karamell :-)
Kan det vara samma bil ?
Vad var det för färg på den när du hade den först ?
mickemicke skrev:Vet inte om jag kan kalla mig för kraftig precis :) Jag byggde den om jag minns rätt, så var det 1995 och besiktigade den i Kungälv, jag satte ett stopp under gaspedalen på den iom det sitter i en 1300 med en lite roligare kam än originalet, Ville inte att dom skulle märka att den gick så bra som den gjorde,men nu när jag besiktigade den så var stoppet borta och då flinade dom bara när dom provkörde den. =)
Koje hälsningar
// Anders

Hemsida: "http://goto.glocalnet.net/miniwebgarage/"
Sysselsättning: Egen företagare,Datatekniker, Import Minidelar.
Användarens profilbild
mickemicke
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 april 2010 kl. 16:24
Ort: Bollebygd

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av mickemicke »

Jodå visst är det samma bil =) Pippigul med neongrönt inredning + orange lite här å där men inga sandsäckar vad jag kommer ihåg.
Användarens profilbild
minicab
Inlägg: 285
Blev medlem: 18 april 2005 kl. 23:42
Ort: Kinnared
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av minicab »

mickemicke skrev:Jodå visst är det samma bil =) Pippigul med neongrönt inredning + orange lite här å där men inga sandsäckar vad jag kommer ihåg.
Ok. Då har jag träffat dig. På någon träff ? Kanske hosTommy Agardh ?
Koje hälsningar
// Anders

Hemsida: "http://goto.glocalnet.net/miniwebgarage/"
Sysselsättning: Egen företagare,Datatekniker, Import Minidelar.
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av minitokig »

mickemicke skrev:Jodå visst är det samma bil =) Pippigul med neongrönt inredning + orange lite här å där men inga sandsäckar vad jag kommer ihåg.
Den jag tänker på var röd(?) och var med på motorshow i GBg på 90(?)-talet. Hmm, undrar om inte ryktet gick att det var en raggar- eller hojklubb inblandad på ngt sätt?
Användarens profilbild
mickemicke
Inlägg: 25
Blev medlem: 15 april 2010 kl. 16:24
Ort: Bollebygd

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av mickemicke »

Jo hos Tommy var man ju mycket så det är säkert där vi har setts.

Den röda var Håkan E,s dotters kille, han byggde den samtidigt som jag byggde min, kommer inte ihåg vad han heter men hade en bilverkstad i Partille ( Järnringen). Han hade oxå en trimmade 1300 i sin bil och varken han eller jag var ju inte speciellt blyga i att gasa så det måste ha sett kull ut med en röd å en pippigul "liten"koja flängandes runt i en 150 knyck på vägarna. :lol: :lol:

Har för mig att det var en kille som var kompanjon med Tommy A som kortade en bil fast utan att det var cab, den var röd men vet inte om den kom ut i trafik. Sedan var det Ola i Lindome som hade "Coca Cola" kojan i början på 80-talet, den hade världsrekordet som kortaste bil, tror att den var 217cm lång måste va en konstig känsla å köra en SÅDAN liten bil =) min e ju iaf 8cm längre =)=)
Användarens profilbild
Litenmentuff
Inlägg: 612
Blev medlem: 20 oktober 2006 kl. 15:10
Ort: Järfälla

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av Litenmentuff »

Skulle du inte kunna filma när du gör en stoppie med din lilla bil ! vore grymt skoj å se! :D
V8:a a taste of heaven! vafan kör jag en mini för då? :)
Användarens profilbild
timppa
Administratör
Inlägg: 1016
Blev medlem: 15 december 2007 kl. 23:37
Ort: Ängelholm

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av timppa »

Lite mer bilder vore kul också och se. Varför inte ta tillfället i akt och bli den första mini-mini på MiniGalleriet

Tråden börjar dock gå ifrån ämnet i fråga, så vi får sköta oss så ingen moderator säger till :)
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av minitokig »

mickemicke skrev:Jo hos Tommy var man ju mycket så det är säkert där vi har setts.

Den röda var Håkan E,s dotters kille, han byggde den samtidigt som jag byggde min, kommer inte ihåg vad han heter men hade en bilverkstad i Partille ( Järnringen). Han hade oxå en trimmade 1300 i sin bil och varken han eller jag var ju inte speciellt blyga i att gasa så det måste ha sett kull ut med en röd å en pippigul "liten"koja flängandes runt i en 150 knyck på vägarna. :lol: :lol:

Har för mig att det var en kille som var kompanjon med Tommy A som kortade en bil fast utan att det var cab, den var röd men vet inte om den kom ut i trafik. Sedan var det Ola i Lindome som hade "Coca Cola" kojan i början på 80-talet, den hade världsrekordet som kortaste bil, tror att den var 217cm lång måste va en konstig känsla å köra en SÅDAN liten bil =) min e ju iaf 8cm längre =)=)

Oj fanns det så många... Ny projekttråd!! :-)
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av optus »

Jag såg en knallgrön Minicab idag, i Kvidinge i Skåne. Försvann på en sidogata. Sökte efter den, men fann den inte. Någon som vet mer om den?
Optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
optus
Inlägg: 761
Blev medlem: 1 juli 2007 kl. 20:18
Ort: Västra Sönnarslöv
Kontakt:

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av optus »

På Ring Knutstorp i söndags var det 2 Minicabs, den ena var Dansk, den andra Svensk, men utan kamera och penna vid tillfället kommer jag inte ihåg numret. Någon av ni andra som var där kanske?
optus
BMC Princess 1100 Vanden Plas 1965
Användarens profilbild
Aggudabbu
Inlägg: 53
Blev medlem: 9 april 2010 kl. 16:33
Ort: Visby

Re: EFTERLYSER Mini Cabrioleer ägare i Sverige ?

Inlägg av Aggudabbu »

Såg den lilla blå caben idag.

Reg nummer EMP 861 ägd av en Per Malmberg i Sorunda.
Austin Healey Sprite -61
Vauxhall Cresta -64
Skriv svar