kompressor/supercharger

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Inlägg av Larsa »

Ja och jag har en ny till salu.
Tobbe

Inlägg av Tobbe »

bygg om nu så vi vet om det blir fränt heheheheh
Jimbo
Inlägg: 167
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 18:24
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Jimbo »

Tjenare



alltså grabbar ni får förklara här för mig, varför föredrar ni kompressor framför turbo? de e väl både dyrare och stjäl mer hästkrafter än en turbo?





Rätta mig om jag har fel nu men de jag har läst mig till och försökt få ut av den dåliga info som finns för små motorer med kompressor så verkar de inte alls lika effektivt som en turbo. Sen en annan sak är juh när man kommer upp på lite större motorer där de finns mer vrid och hk att arbeta utifrån för kompressorn.



Intresserad av era åsiker här nu, säger inte att jag har rätt, (även om jag inbillar mig de) 8)



Ha de
Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Kompressorn såld

Inlägg av Larsa »

Min kompressor är såld.
Miggel
Inlägg: 78
Blev medlem: 8 december 2004 kl. 12:15
Ort: Falun

Inlägg av Miggel »

Användarens profilbild
Larsa
Inlägg: 68
Blev medlem: 19 november 2004 kl. 21:24
Ort: Umeå

Inlägg av Larsa »

Det var min kompressor .Den är såld. Men jag har en kvar för eget bruk..=)
Användarens profilbild
Tikkel
Inlägg: 12
Blev medlem: 16 januari 2005 kl. 00:46
Ort: Norge

Inlägg av Tikkel »

Jimbo skrev:Tjenare



alltså grabbar ni får förklara här för mig, varför föredrar ni kompressor framför turbo? de e väl både dyrare och stjäl mer hästkrafter än en turbo?





Rätta mig om jag har fel nu men de jag har läst mig till och försökt få ut av den dåliga info som finns för små motorer med kompressor så verkar de inte alls lika effektivt som en turbo. Sen en annan sak är juh när man kommer upp på lite större motorer där de finns mer vrid och hk att arbeta utifrån för kompressorn.



Intresserad av era åsiker här nu, säger inte att jag har rätt, (även om jag inbillar mig de) 8)



Ha de




En turbo lader ikke før motoren har X antall omdreininger mens en kompressor lader ved første varv... Altså, ikke nødvendigvis fler hester, men du vil merke stor forskjell på bunnregisteret. Det at en kompressor stjeler et par hester er sikkert fordi motoren drar kompressoren ved hjelp av en reim fra veiv hjulet, men ikke mer enn at du knapt merker det. Bunn draget blir som natt og dag sett i forhold til turbo!

Jeg har lagt kompressor prosjektet mitt litt på hylla. Der vil det ligge til litt utpå vinteren :D . Nå er det turbo på vei inn så fort jeg får tak i en turbo gasser. Må jo prøve alt :twisted: .



Tikkel
Anybody can by four letters, but legents arent for sale!
Skriv svar