Hjälp o råd om motorrenovering?

Motorproblem, trimning, transmission, etc.
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

En fundering till angående 12G295 toppen. Hur påverkar den kompretionen på en standard 998? eller de funkar som de ska? :roll:
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

igel_son skrev:En fundering till angående 12G295 toppen. Hur påverkar den kompretionen på en standard 998? eller de funkar som de ska? :roll:
12G295 toppen sitter på cooper 998 standard så det borde funka fin fint
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

okej, har hört nåt om att de ska skilja 4cc på topparna så att man behöver åtgärda det på nåt sätt. hört nåt om de? :?
Gunnar_L
Inlägg: 8
Blev medlem: 14 augusti 2006 kl. 16:33
Ort: Floby
Kontakt:

Inlägg av Gunnar_L »

Saxat från Mini-Spares hemsida:

8<---8<---8<--- And then there's the machine-work needed to get it to work on your 998 - hefty re-facing to get CR to a sensible level since the standard head has a capacity of 24.2cc, the Cooper heads 28.4cc. That's a chunk to remove; charged by the cut it'll cost plenty. And having gone through all that - reliability is a problem - they're prone to cracking. --->8--->8--->8

Lite planing krävs alltså-
//G
Användarens profilbild
igel_son
Inlägg: 129
Blev medlem: 23 maj 2006 kl. 16:40
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Inlägg av igel_son »

jo jag satt också å läste samma artikel igår, får kolla hur mycket en sån planing går på i samband med eventuellt isättande av nya säten m.m.

nån som har en gissning? :wink:
eller kommer de bli billigare med en stage 3 topp från minisport :shock:
Skriv svar