1275 GT -74
Re: 1275 GT -74
Hej!
Det ser trevligt ut det där! sommaren kommer med stormsteg redan nu känns det som... klart då?
Det ser trevligt ut det där! sommaren kommer med stormsteg redan nu känns det som... klart då?
Re: 1275 GT -74
Självklart!
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: 1275 GT -74
Det gick att trockla dit ett nytt bränslerör utan att ta ner ramarna!
Nu ska + kabeln dit och sen ska luckan på.
Vad är det främre hålet till för i bagagerumsgolvet precis framför slangen från tanken, det som har ( lackad) gummimanschett?
Nu ska + kabeln dit och sen ska luckan på.
Vad är det främre hålet till för i bagagerumsgolvet precis framför slangen från tanken, det som har ( lackad) gummimanschett?
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
- Kent Andersson
- Inlägg: 44
- Blev medlem: 18 december 2009 kl. 13:30
- Ort: Hällefors
Re: 1275 GT -74
Hej
Kan det vara för montage av högertank, kvarleva från cooper S.
mvh Kent
Kan det vara för montage av högertank, kvarleva från cooper S.
mvh Kent
Austin Cooper -66
Austin 1000 -72
Austin 1000 -72
Re: 1275 GT -74
Mer troligt för slangen för avluftning av tanken
.
.
Re: 1275 GT -74
Ah, såklart! Tack Micke
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: 1275 GT -74
Hej!
Kan även vara hål för en returledning som i senare fall fanns för europabilar... troligt att USA hade de kraven tidigare och således finns hålet även här. Hade en -75;a med luftpump å allsköns annat tjafs som hade någon slags mystisk retur/luftning för bensinångor... kommer inte ihåg då det var på sent 80-tal jag ägde den.
MVH Mikael
Kan även vara hål för en returledning som i senare fall fanns för europabilar... troligt att USA hade de kraven tidigare och således finns hålet även här. Hade en -75;a med luftpump å allsköns annat tjafs som hade någon slags mystisk retur/luftning för bensinångor... kommer inte ihåg då det var på sent 80-tal jag ägde den.
MVH Mikael
- Magna-Flash
- Inlägg: 613
- Blev medlem: 26 januari 2009 kl. 22:14
- Ort: Sundsvall
Re: 1275 GT -74
Eller för kablarna till elektrisk bränslepump... det är vad jag använt mitt hål till iaf
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
/Magnus
--------------------------------------------------
Mini 1000 -75 (jubileumsmodell)
Mini Van -75
--------------------------------------------------
Mini 1000 -75 (jubileumsmodell)
Mini Van -75
Re: 1275 GT -74
Kamaxlen, SW5, kommer idag tillsammans med fjädrar, oljepump och lyftare om FedEx håller sin plan, i morgon kväll får jag hjälp att spola ur oljekanalerna i blocket och mäta loppen.
Kolvar ska beställas när jag vet om blocket behöver borras eller inte. Blir sådana här: https://www.minispares.com/product/Clas ... .aspx|Back to search
Blir förhoppningsvis bra till SW5-kam och orginaltopp.
Kolvar ska beställas när jag vet om blocket behöver borras eller inte. Blir sådana här: https://www.minispares.com/product/Clas ... .aspx|Back to search
Blir förhoppningsvis bra till SW5-kam och orginaltopp.
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: 1275 GT -74
Det rör på sig även om det inte synts här.
Jagat kolvar, mätt kolvspel, jagat kolvringar, kliat mig i huvudet men nu kanske jag har en framkomlig väg, vi får se..
Rullager för mellandrev, lite trött..! Satt hårt i kåpan men till slut så.
Tvättat i tvättmaskinen på jobbet. Ska glasblästras i hemmet.
Kolv från MG1300 med tillhörande "Innocenti-stake" till vänster, ger högre kompression jmft med orginalkolv till höger.
Hittade kolvringar tillslut, Deves. Ligger en expander bakom oljeringen vilket nog kan bli bra då jag egentligen har lite stort kolvspel med dessa kolvar.
Mätning av kolvspel både med kalla kolvar och en 100°C varm kolv, varm kolv växer 7-8 hundradelars mm.
Med kalla kolvar har jag mellan 0,100 till 0,150 mm kolvspel, borde ha runt 0,04 mm.
Beredd att ge det hela en chans, funkar det inte bra får jag ta isär och borra blocket +0.20 nästa vinter.
Två kolvar glappar i kolvbulten, dom ska jag få hjälp med, förhoppningsvis är det kolvbulten och inte kolven som är problemet.
Over and out.
Jagat kolvar, mätt kolvspel, jagat kolvringar, kliat mig i huvudet men nu kanske jag har en framkomlig väg, vi får se..
Rullager för mellandrev, lite trött..! Satt hårt i kåpan men till slut så.
Tvättat i tvättmaskinen på jobbet. Ska glasblästras i hemmet.
Kolv från MG1300 med tillhörande "Innocenti-stake" till vänster, ger högre kompression jmft med orginalkolv till höger.
Hittade kolvringar tillslut, Deves. Ligger en expander bakom oljeringen vilket nog kan bli bra då jag egentligen har lite stort kolvspel med dessa kolvar.
Mätning av kolvspel både med kalla kolvar och en 100°C varm kolv, varm kolv växer 7-8 hundradelars mm.
Med kalla kolvar har jag mellan 0,100 till 0,150 mm kolvspel, borde ha runt 0,04 mm.
Beredd att ge det hela en chans, funkar det inte bra får jag ta isär och borra blocket +0.20 nästa vinter.
Två kolvar glappar i kolvbulten, dom ska jag få hjälp med, förhoppningsvis är det kolvbulten och inte kolven som är problemet.
Over and out.
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: 1275 GT -74
Riktigt fin renovering!
Jag har en fundering angående renovering av huvudbromscylindern. Jag håller på att försöka få isär min (likadan som din) men jag får inte bort mässingsbrickan nr 21!? Hur gör man?
Jag har en fundering angående renovering av huvudbromscylindern. Jag håller på att försöka få isär min (likadan som din) men jag får inte bort mässingsbrickan nr 21!? Hur gör man?
Re: 1275 GT -74
Den ska gå att "skaka" ut, men så är sällan fallet. Jag gjorde rent i loppet ordentligt och sen borrade jag med ett typ 4 mm borr en grunt hål, sedan använde jag ett dorn för att knacka runt brickan, rotera den alltså. Då släppte den och gick att få ut. Du får hålla på och krångla en stund helt enkelt.
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: 1275 GT -74
Ok. Tack. Bara ut och fortsätta .
Re: 1275 GT -74
Nöter vidare.
Planen är att motorn ska sitta i bilen 1 maj, vi får se hur det går.. .-)
Planen är att motorn ska sitta i bilen 1 maj, vi får se hur det går.. .-)
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
Re: 1275 GT -74
Lite har hänt:
Förhoppningsvis sitter motorn i bilen någon gång under helgen
Återstår att byta nedre kylarfästet mot ett för Clubman så att kylarn inte lutar ut i överkant.
Fick förövrigt svarva av änden på kopplingsslangen då nippeln bottnade.
/C
Förhoppningsvis sitter motorn i bilen någon gång under helgen
Återstår att byta nedre kylarfästet mot ett för Clubman så att kylarn inte lutar ut i överkant.
Fick förövrigt svarva av änden på kopplingsslangen då nippeln bottnade.
/C
------------------------------------------
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68
1275cc Cabriolet
1275 GT
1275S -59/65
1300 Estate -68