Sida 2 av 2

Re: STP

Postat: 17 november 2014 kl. 06:52
av Cooper-74
Central oil pickup som släppt i hårdlöding?
O-ring mellan motorblock och växellåda som är otät?
Oljepumpsaxel som gått av?
Lös oljepump?
Kan vara mycket som gått fel, är ju en kojamotor...

Rivit av allt på svänghjulssidan för att kolla oljepumpen är vad jag börjat med, men hade säkert fortsatt dela på motor/låda.
Kolla så lager och vevaxel överlevt, för en sån bottendel kostar en del att sätta ihop av nya delar.

Re: STP

Postat: 17 november 2014 kl. 08:11
av EXCEL,PATRIK.
Hej.
Det så som min tanke också har varit. Först kontrollera det lätta innan motorn tas ur för felsökning och genomgång. Och då passa på att byta lager, packningar osv.

Hälsningar
Patrik.

Re: STP

Postat: 21 november 2014 kl. 16:17
av minimini
ang stp
i mina unga dagar hade jag en ford Taunus med kasst ramlagar.
den fick en burk stp så sluttade lagret att knacka det höll ca 1 vecka så kunde man upprepa procedyren :(
det blev dyrt i längden :lol:
så den åkte på skroten till slut. men skar gjorde den aldrig
om det var stp´s skuld är tveksamt, men nytta gjorde det (en kort stund)