Minisport???????

Prata om vad du vill
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Minisport???????

Inlägg av Per_cooper »

Är det någon som har några dåliga erfarenheter av Minisport?
Jag skickade efter ett lite delar den 22 februari, den 22 mars lyckades de äntligen få iväg delarna (de skickade kvitto), den 11 april mailade jag och frågade varför inte paketet kom. Hyffsat snabbt (inom ett dygn) svarade de och sa att fraktföretaget tappat bort paketet, de skulle skicka ett nytt så fort som möjligt. Den 26 april efterlyser jag på nytt mina delar, och får till svar att de inte har kunnat skicka delarna pga att de ej har alla delar som jag beställt, men jag får ej veta när de räknar med att få in delarna. Skickade ett nytt mail til dem i tisdags men har ej fått något svar. Så nu till min fråga: Borde jag börja oroa mig med tanke på att pengarna är dragna från mitt kort.
sappy

Inlägg av sappy »

Jävlar! Det var ingen liten leveranstid du behövt stått ut med! Det finns väl igentligen ingenting du kan göra föruom att hoppas på att de är ärliga och talar sanning... Sidan ser onekligen seriös ut och jag sitter faktiskt och kikar runt där as we speak!

mvh/Claes
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Skicka efter från minispares istället de verkar seriösare, skickade efter därifrån och fick delarna efter två veckor.
sappy

Inlägg av sappy »

Ja det låter ju som en vettigare leveranstid!

Du kanske kan ta kontakt med konsumentverket angående ditt problem?
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Jag skulle nog bli förbannad och skriva en riktigt kraftig betoning på att jag vill bli underrättad snarast eller alternativt göra process av det.
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Användarens profilbild
bulten08
Inlägg: 786
Blev medlem: 29 april 2005 kl. 19:15
Ort: Vaxholm
Kontakt:

Inlägg av bulten08 »

jag har också väntat i 2 månader på saker jag beställt och fick dom förra veckan ska aldrig beställa därifrån igen.
mongoose

Inlägg av mongoose »

Har skrivit förut och poängterar ånyo: handla av Minispares, hade en liknande fadäs fast med något eller snarare minimal tidsfrist (de hade glömt att skicka) Efter 1 mail till exportavdelningen så hade jag paketet "vid dörr" 2 dagar senare fraktfritt dessutom!
Vad kan man säga mer än att skita i att handla från Minisport?
/Mongoose
johan_palm
Inlägg: 638
Blev medlem: 3 juni 2005 kl. 22:20
Ort: kävlinge

Jag har bara bra erfaranhet av dem

Inlägg av johan_palm »

Hej!
Jag har bara bre erfarenhet av dem. Har beställt hur mycket som helst av dem och har de inte haft det så har det agit några veckor längre och sen har det kommit utan problem.
T.o.m fått presenter och rabatt m.m. så...

Dom e lika seriösa som dem andra.
För det är ett stort företag så...
Men det kan vara problem att få fram vissa delar för det har jag märkt på andra företag som tillhanda håller mina varor.......
Andykidden

Inlägg av Andykidden »

Jag har beställt där ifrån två gånger. Det har gått ganska bra. Lite längre lev. tid än vad jag hade hoppats på. Tot ca 2 veckor innan jag hade paketet.

Nu sist kom hälften av grejerna, med en lapp att resten skulle skickas när det kom in i lager igen.

Inte omöjligt att jag handlar där igen.
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Nu börjar jag bli allmänt orolig att jag har sett mina 4000:- för sista gången, det är nämligen två månader sedan de lovade att skicka ett nytt paket med grejer som ersättning för det som fraktföretaget tappade bort, dock säger de att de inte har alla delar för att skicka ett nytt paket. Så nu har jag ledsnat på att vänta på sakerna jag behöver til kojan så jag har försökt få tillbaka mina pengar, men de svarar inte när jag mailar dem. Kan det vara så att Minisport är på väg att gå i konkurs??? Och därigenom saknar betalningsförmåga att köpa in delar???
För inte ska det väl ta 2 månader för dem att få hem delarna.
Om man tolkar att de har konstant rea på sin hemsida som ett försök att få in snabba pengar...
Någon som hört något???
Användarens profilbild
Helipop
Inlägg: 590
Blev medlem: 4 mars 2005 kl. 20:12
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Helipop »

Jag minns att när jag tänkte beställla för massa pengar därifrån en gång och bad om rabbatterad fraktkostnad för att det var så mycket som skulle så långt så lät det som att dom var för fattiga och hade svårt ändå med pengarna så dom ville inte jämka en krona, så jag beställde inte därifrån sen. Dom såg fraktkostnaden som viktigare än förlusten av provisionen på min order.. så...
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::

SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
Frejkan
Inlägg: 65
Blev medlem: 12 maj 2005 kl. 21:51
Ort: Stockholm

Inlägg av Frejkan »

sappy skrev:Ja det låter ju som en vettigare leveranstid!

Du kanske kan ta kontakt med konsumentverket angående ditt problem?
Har blivit blåst av ett engelskt företag och ett amerikanskt tidigare. Men det är trots medlemskapet i EU svårt att få rätt även mot engelska företag.
Machnow
Inlägg: 85
Blev medlem: 17 januari 2005 kl. 23:13
Ort: Borås

Inlägg av Machnow »

Hallå...

Jag beställde från Minisport för 2 veckor sedan I förrgår (måndag) kom en lapp från fracktbolaget och idag kom grejerna. Måste säga att jag blev mycket nöjd över leveransen.

Tyvär har det blivit fel med baklysena jag beställde , vilket är jävligt tråkigt ville ju ha vita lysen bak :(

Per-cooper tråkigt med leveransen, har du provat och ringa till dem?
Hur svårt kan det va?
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Machnow skrev:Hallå...

Jag beställde från Minisport för 2 veckor sedan I förrgår (måndag) kom en lapp från fracktbolaget och idag kom grejerna. Måste säga att jag blev mycket nöjd över leveransen.

Tyvär har det blivit fel med baklysena jag beställde , vilket är jävligt tråkigt ville ju ha vita lysen bak :(

Per-cooper tråkigt med leveransen, har du provat och ringa till dem?
har inte ringt, drar mig för det då min engelska inte är den bästa. men får väl ta och göra det så man får detta ärende ur världen någon gång
Användarens profilbild
Per_cooper
Inlägg: 301
Blev medlem: 6 mars 2005 kl. 17:48
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Per_cooper »

Har äntligen kommit ett paket från Minisport, bara 4 månader sen jag beställde prylarna.
Skriv svar