1. BMW M1
2. BMW 3,5 CSL
3. BMW 2002 TII Turbo
4. BMW M3 E30 Sport Evolution III 2,5 Johnny Cecotto Edition
5. Porsche 964 Biturbo
Austin Cooper S-64 970cc Group 2 regulations
Austin Cooper S -64 1071 Ex Rallycar
Austin Cooper SS-65 1275cc Historic Racecar
Morris Cooper -64 Ex. racecar 970cc group 2 regulations, full S-Spec
Racecar Castrol Cup 1430cc
Austin Pickup -69 1275cc
Koenigsegg ligger nog på 3,8 miljoner för den billigare varianten med 650 hästar, sen finns det ju en ny med 850.. =) Förmodligen 50 000 i skatt varje år med.
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak
skatten går inte efter effekten,utan tyngd på bilen...... därimot så går försäkringen delvis efter effekt,delvis efter hur gammla ägarna är,sen hur stor olycksstatistik det är, och menar du försäkring så e ju 50000 om år billigt för en bil i dom prisklasserna,ring och kolla med försäkringsbolaget på en flongny racemotorcykel så ska du få se,där hamnar du på mellan 50-80000kr om år,pga att dom vill helst slippa försäkra hojjarna pga förmkt olyckor och stölder
Kan vara försökringenj ag menar som oxå självklart styrs av priset och värdet på bilen.. Kostar bilen multum så blir oxå försökringen därefter. Annars så skulle försökringsbolaget gå åt helvete back om man betalar skitlinde försäkringspremie för så mycket vinst för kunden.. =) Fast jag är osäker, men det är hur eller hur mycket, det var dit jag ville komma..
:: är bara en nyfiken glappkäft med ödmjuk attityd ::
SWIFT 1.3 Gti twincam 1300 g13b clubman - saloon reggad -71 orange med silverränder
Austin mini 1000 -74 BRG + OEW tak