Värmefläkten i kupen

Inredning, klädsel, instrumentering, etc.
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Värmefläkten i kupen

Inlägg av makervall »

Har lite funderingar kring funktionen av värmen inne i bilen.



På reglaget står det screen och car men hur det än står så kommer det inget på rutan utan bara nere vid aggregatet. Är det något spjäll inne i burken som har hamnat snett eller hur ser det ut? Någon som har erfarenhet och kanske har några ideer!?



//Magnus
Användarens profilbild
minitokig
Inlägg: 2061
Blev medlem: 17 november 2004 kl. 01:24
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av minitokig »

Kolla så att slangarna från värmepaketet upp till rutan är hela och att de sitter på plats.
Stefan

Inlägg av Stefan »

Jag har samma problem. Efter en lite mer noggrann koll visar det sig att det skall sitta skumgummipackningar på luckan / spjället som fördelar ut luften till kupén eller rutan. Mina packningar är mer eller mindre borta / torkade. Räknar med att efter byte av dessa packningar kommer det att fungera som det än gång var tänkt.
makervall
Inlägg: 444
Blev medlem: 1 december 2004 kl. 12:53
Ort: Arboga
Kontakt:

Inlägg av makervall »

Tackar för svaren, får kila ut å kolla i morgon... är för mörkt nu.



Tror mäst på packningen då värmen kommer ut "den normala vägen" Även vid screen läge.



//Magnus
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jag har ett litet problem med min värmefläkt.. då jag startar bilen och kört ett tag så blåser den varmluft.. sen efter ett tag så blåser den bara kallluft utan att jag gjort någon ändring.. sen kan den blåsa varmt igen.. den har som ett eget liv..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
EricO

Inlägg av EricO »

Adjuun skrev:Jag har ett litet problem med min värmefläkt.. då jag startar bilen och kört ett tag så blåser den varmluft.. sen efter ett tag så blåser den bara kallluft utan att jag gjort någon ändring.. sen kan den blåsa varmt igen.. den har som ett eget liv..

smuts i ventilen som ställer värmen / stopp i värme paketet??
Användarens profilbild
Adjuun
Inlägg: 347
Blev medlem: 18 november 2004 kl. 18:34
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Adjuun »

Jo kanske det.. f[r prova och spola ur systemet s[ kanske det g[r lite b'ttre..
BMC Clubman -71
BMC 1000 -69
BMC Cooper - 69
Skriv svar